تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
5

همه مردم ایران را یاور و پشتیبان نفت می دانیم

  • کد خبر : 17199
  • 29 دی 1402 - 1:30
همه مردم ایران را یاور و پشتیبان نفت می دانیم
امیدجنوب_ مدیرعامل شرکت ملی مناطف نفت خیز جنوب گفت: ما همه مردم ایران را یاور و پشتیبان نفت می دانیم تا به برد همه جانبه برای کشور دست پیدا کنیم زیرا این کار به رشد منطقه ای نیز کمک خواهد کرد.

مهندس عیلرضا دانشی:
همه مردم ایران را یاور و پشتیبان نفت می دانیم

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: ما همه مردم ایران را یاور و پشتیبان نفت می دانیم تا به برد همه جانبه برای کشور دست پیدا کنیم زیرا این کار به رشد منطقه ای نیز کمک خواهد کرد. 

علیرضا دانشی در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: نمایشگاه چهاردهم ساخت تجهیزات صنعت نفت در خوزستان فرصت و نقطه عطفی برای فعالیت های اقتصادی سازنده در کشور است که باید مجموعه کافرمایی بخش دولتی و مراکز دانش بنیان و دانشگاه ها و … از آن بهره مند شوند و رشد کنند تا مشکلاتشان حل شود.

وی افزود: در این نمایشگاه ۲۸۱ مجموعه حضور دارند که ۱۰۹ شرکت دانش بنیان، ۹۷ شرکت سازنده، ۲۷ شرکت خدمات فنی و مهندسی و باقی شرکت ها نیز تامین کننده هستند و تلاش ما این بوده تا مجموعه های علمی و فنی و تخصصی در این نمایشگاه فعال شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در نمایشگاه چهاردهم تلاش این بود تا از نمایشگاه های شعاری فاصله بگیریم و محتوای نمایشگاه از نظر فنی و تخصصی ارتقا یابد. همچنین یکی دیگر از اهداف نیز بحث فرصت سازی در درون نمایشگاه برای ایجاد ارتقا زنجیره اقتصادی است زیرا یکی از مشکلات سازنده ها این است که سفارشات محدود است و دچار مشکلات می شوند.

وی ادامه داد: دنبال دریافت مجوزات بحث صدور خدمات فنی و مهندسی هستیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا برخی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه بتوانند نسبت به صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدام کنند. 
به گفته ی وی در حال حاضر مناطق نفت خیز جنوب به دنبال آن است تا مجوزی دریافت کند که بتوانیم میان سازنده و بازار مصرف بیرون واسط شویم و مشکلات سازندگان را مرتفع نماییم.

دانشی با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پای کار آمده تا صنعت نفت در بخش بالادستی توسعه یابد، عنوان کرد: سهم شرکت های استان خوزستان در این نمایشگاه خوب است اما از استان تهران بیشترین شرکت کننده را درنمایشگاه چهاردهم صنعت نفت حضور دارد.

وی افزود: عزم و اراده دولت سیزدهم بر این است که گفتمان میان سازنده ها، نظام پیمانکاری و نظام دولتی اتفاق بیافتد. ما همه مردم ایران را یاور و پشتیبان نفت می دانیم تا به برد همه جانبه برای کشور دست پیدا کنیم زیرا این کار به رشد منطقه ای نیز کمک خواهد کرد.
 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب عنوان کرد: این شرکت در سال گذشته و امسال بیش از ۳ همت قرارداد با مراکز پژوهشی منعقد کرده و یا در حال انعقاد است که همه این قراردادها برای تولید بار هستند که این حجم از قرارداد برای اولین بار در دوران پس از انقلاب رقم می خورد.
دانشی ادامه داد: اعتقاد ما این است که با ورود دانش بنیان ها و علمی کار کردن در کشور می توانیم تحریم ها را شکست دهیم. وی افزود: ما باید در مرز دانش حرکت کنیم و نوآوری و خلاقیت داشته باشیم زیرا مهندسی معکوس دیگر فایده ندارد و از این طریق می توانیم تحریم ها را شکست دهیم.
وی افزود:  کشورهای غربی نسبت به رویدادهای نفتی به ویژه نمایشگاه نفت حساس شده اند و این بیانگر توانایی و پیشرفت چشمگیر کشور ما در حوزه نفت و انرژی می باشد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به بحث گازهای همراه و آلودگی محیط زیست عنوان کرد: اگر مشعل ها خاموش شوند آلودگی هوا برطرف نمی شود زیرا به منابع اصلی آلودگی هوا توجه نمی شود؛ ترد خوردوها، تولید برق و فرهنگ نادرست مصرف سوخت های فسیلی و… از جمله این عوامل هستند.
دانشی با بیان اینکه پروژه هایی تعریف شده است و مشعل ها را خاموش خواهیم کرد، گفت: ۸۰ درصد از گازهای همراه جمع آوری شده و برای کمتر از ۲۰ درصد از باقی مانده یکسری پرژوه تعریف کرده ایم تا جمع آوری به طور کامل انجام شود.
وی افزود: در بحث مسولیت های اجتماعی در دولت سیزدهم نفت تمام قامت پای کار آمده است به شکلی که در سفرهای رییس جمهور به خوزستان ۱۴.۵ همت علاوه بر بودجه های دولتی، وزارت نفت بابت مسولیت های اجتماعی در اختیار خوزستان گذاشته است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: همچنین عمده مطالباتی که در بحث آلایندگی وجود داشت در دولت سیزدهم پرداخت شده که حدود ۶ همت است. تمام مطالبات حوزه نفتی مناطق نفت خیز جنوب در بحث استان خوزستان تقریبا صفر شده است و همه بدهی ها به شهرداری ها و امور مالیاتی و … پرداخت شده است.
 

دانشی با اشاره به بومی سازی ۲۰ هزار قلم کالا در مناطق نفت خیز جنوب گفت:  در دولت سیزدهم ۷۵۰۰ قلم کالا که جز تحریم ها بودند در حال بومی سازی هستند. 
به گفته ی وی امسال در نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت ۵۰ قرارداد به ارزش ۷ همت امضا شده است که عمدتا با دانش بنیان ها و مراکز علمی بوده است.

وی ادامه داد: شعارها باید مبتنی بر شعور شوند و برخی از شعارها باید بازتعریف شوند زیرا ما به دانش بنیان ها و شرکت های داخل و جوانان اعتماد کرده ایم و آمده ایم که کار کنیم و به جوانان و نیروهای داخلی اعتماد داریم.

دانشی ادامه داد:  اقداماتی در مناطق نفت خیز جنوب در حال انجام است که در دنیا منحصر به فرد می باشد و امیدواریم با سرعت بیشتری قله های توسعه و پیشرفت را طی کنیم.
وی افزود: برنامه های تولید در نفت در دولت قبل چاه محور بود و این به معنای نابودی نفت بود اما امسال برنامه ۵ ساله برای تولید در مناطق نفت خیز جنوب ارایه کرده ایم که به ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۲۸۰ دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=17199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.