تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
4
با تاکید مدیرعامل و همت مجموعه مدیریت عملیات غیر صنعتی اجرایی شد:

مدیریت و جمع‌آوری هوشمند پسماندهای خشک در شهرک نفت

  • کد خبر : 15621
  • 10 اسفند 1401 - 14:46
مدیریت و جمع‌آوری هوشمند پسماندهای خشک در شهرک نفت
امید جنوب - آیین آغاز به‌کار سامانه هوشمند مدیریت و جمع‌آوری پسماندهای خشک در شهرک نفت با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، به‌منظور کنترل و حدف آلاینده‌های زیست محیطی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مناطق نفت‌خیز جنوب، این نشست روز یکشنبه ( ۷ اسفندماه ۱۴۰۱ ) با حضور مدیرعامل، مدیر عملیات غیر صنعتی، مشاور و نماینده مدیرعامل در امور ساماندهی‌ و ارتقای خدمات  رفاهی، فرهنگی و اجتماعی و جمعی از مسئولین  در سالن جلسات شهرک نفت و با هدف اقدامی در راستای مبانی توسعه پایدار برگزار شد.


 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن خیر مقدم به حاضرین در این نشست و تبریک اعیاد شعبانیه، خاطر نشان کرد: در زمانه ای که بشر نسبت به طبیعت ظلم می‌کند و کنوانسیون‌های بین المللی حاصلی جز سقوط روزافزون محیط زیست در برندارند، ما می‌توانیم  با الهام از تعالیم دین مبین اسلام، تمسک به آیات متعدد قرآن و سیره معصومین علیهم‌السلام (همچون رساله مولا زین العابدین «ع» که امروز روز میلاد با برکت ایشان است)، طریق درست مواجهه با طبیعت را فرا بگیریم و با به‌کار بستن این افکار مترقی، در راستای مبانی توسعه پایدار و مسئولیت‌های اجتماعی گام برداریم.


مهندس دانشی با تاکید بر اهمیت مقوله فرهنگ در این زمینه گفت: ضرورت دارد فرهنگ سازی با هدف تعهد به حفظ و صیانت از محیط زیست، استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از تسری پدیده‌ی مذموم اصراف، را از خانه‌های خود آغاز کنیم.


وی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای توسعه و به‌کارگیری دانش‌فنی و نوآوری به‌منظور مدیریت و حذف پسماند‌ها و آلاینده های محیط زیستی را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که این گونه فعالیت‌ها با جدیت پیگیری شود.


در این نشست مدیر عملیات غیر صنعتی ضمن برشمردن چالش های پسماند و مدیریت آن به عنوان یکی از معضلات اصلی زندگی شهرنشینی در جهان معاصر، به مخاطرات جدی عدم مدیریت صحیح و اصولی آن در حوزه محیط زیست اشاره کرد.


غلامرضا کمالی با اشاره به تاکید مدیرعامل نسبت به برخورد هوشمند در زمینه مدیریت پسماند تصریح کرد: طی مطالعات و پایش های گسترده در این حوزه بهترین روش مقابله با چالش پسماند، بازیافت پسماند خشک و بازگشت آن به چرخه‌ی تولید ارزیابی می شود که مجموعه مدیریت عملیات غیرصنعتی ناظر به وظیفه‌ی ذاتی خود، در این حوزه و در عرصه فرهنگ‌سازی اهتمام ویژه خواهد داشت.

 وی میزان تولید پسماند خانگی در شهرک نفت در سال ۱۴۰۱ را روزانه معادل ۱۰ تن ذکر و اظهار کرد: با توجه به پیش بینی ۳۵۰ تن پسماند خشک سالانه، در صورت مدیریت صحیح آن، هزینه اقدامات را کاهش داده به طوری که حمل و نقل زباله از شهرک نفت به خارج شهر با هزینه صفر انجام خواهد پذیرفت.‌

به گفته وی، از امسال و به صورت آزمایشی با همکاری ‌بخش‌ خصوصی و شرکت های دانش بنیان داخلی، ‌اقدام ‌به ‌راه‌اندازی‌ اپلیکیشن‌ها بر روی‌ تلفن‌ همراه‌ ساکنین به جهت‌ جمع‌آوری ‌زباله‌ خشک در سطح شهرک نفت خواهد شد.


چنانچه این طرح با بازخورد مثبت مواجه شود به سایر مناطق و مجموعه‌های مسکونی و اداری مناطق نفت‌خیز گسترش خواهد یافت.


پایان بخش این نشست خبر اتصال آب شهرک نفت به شبکه آب با کیفیت غدیر به یمن میلاد مبارک امام حسین(ع) توسط مدیر عامل مناطق نفت‌خیز جنوب بود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=15621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.