تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
4

شناسایی بیش از یکهزار کودک کار در خوزستان و ارائه خدمت به آن‌ها

  • کد خبر : 10311
  • 30 فروردین 1401 - 19:05
شناسایی بیش از یکهزار کودک کار در خوزستان و ارائه خدمت به آن‌ها
امید جنوب - سرپرست بهزیستی خوزستان گفت: علاوه بر ۲ مرکز روزانه کودک کار، یک مرکز شبانه روزی نیز در اهواز مشغول فعالیت است و تا سال ۱۴۰۰ تعداد هزار و ۲۰۰ کودک شناسایی و به آن‌ها خدمات ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ،مهران کریمیان در نشست تخصصی برنامه اقدام و عمل حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان (رویکرد دوستدار کودک) گفت: طبق آیین نامه مصوبه سال ۸۴ هیات وزیران، بهزیستی در کنار ۱۱ دستگاه، فرآیند ساماندهی کودکان کار و خیابان را در کلانشهر‌ها به عهده دارد.

او می‌گوید: از سال ۸۶ مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابان به صورت غیردولتی با هدف پیشگیری و برطرف کردن مخاطرات و آسیب‌های ناشی از حضور و کار کودک در خیابان، بازتوانی کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آن‌ها از طریق افزایش توانایی‌های تحصیلی و حرفه‌ای و ارتقاء مهارت‌های سازگاری کودک و افزایش توانایی‌های شغلی، مالی و سرپرستی در خانواده و ارتقاء کیفیت زندگی کودکان و خانواده آن‌ها راه اندازی شد.

این مقام مسئول  نسبت به رشد کودکان کار در کلانشهر‌ها که یکی از دلایل آن تورم و تبعات اقتصادی ناشی از آن است اظهار تاسف کرد.

به گفته آقای کریمیان، تمرکز سازمان بهزیستی همواره بر توانمندسازی مبتنی بر مددکاری اجتماعی در همه ابعاد زندگی کودک اعم از سلامت، تغذیه، آموزش و…   بوده، اما توانمندسازی یکباره حاصل نمی‌شود و فرآیندی زمانبر و نیازمند همکاری کلیه آحاد جامعه است.

سرپرست  بهزیستی خوزستان همچنین گفت: خوشبختانه با تلاش همکارانمان در بهزیستی و مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در حال حاضر کلیه کودکان کاربازمانده از تحصیل پذیرش شده در مراکز بهزیستی، به چرخه تحصیل بازگردانده شده اند.

این مقام مسئول بر لزوم آگاهسازی آحاد جامعه نسبت به پیامد‌های حضور کودکان در خیابان تاکید  کرد و گفت: آمادگی کامل داریم تا ضمن برگزاری همایش و کارگروه تخصصی با اساتید دانشگاه و صاحب نظران حوزه آسیب‌های اجتماعی نسبت به بازتعریف فرآیند‌های نوین  در ارائه خدمات  و پیگیری راه‌های تازه برای کمک به کودکان کار و خیابان اقدام کنیم.

سرپرست بهزیستی خوزستان در پایان از عموم مردم درخواست کرد تا با عدم پرداخت وجوه نقدی به کودکان کار وخیابان نسبت به حل این معضل پیچیده با سازمان بهزیستی همکاری کنند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.