تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
5

ساخت ۶۰ کلاس درس جایگزین مدارس سنگی در خوزستان تا پایان امسال

  • کد خبر : 14774
  • 27 دی 1401 - 19:50
ساخت ۶۰ کلاس درس جایگزین مدارس سنگی در خوزستان تا پایان امسال
امید جنوب - معاون مشارکت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۶۰ کلاس درس در قالب ۳۲ مدرسه، جایگزین مدارس سنگی و خشکه چین و چادری تا پایان امسال در خوزستان ساخته و بهره برداری می‌شود.

محمد جواد خلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: اولویت ما تکمیل پروژه های نیمه تمام یک کلاسه تا ۱۲ کلاسه در خوزستان است.

وی گفت: مهم ترین موضوعی که دنبال می شود اجرای طرح برچیدن مدارس سنگی و چادری است و عمده این پروژه ها در مناطق عشایری و روستایی در حال انجام است؛ تلاش داریم تا خیران مدرسه ساز را به این سمت هدایت کنیم تا مدارس سنگی و چادری در این مناطق برچیده شود.

خلیلی ادامه داد: طرح برچیدن مدارس سنگی در خوزستان از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

معاون مشارکت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: در قالب این طرح ۷۴ مدرسه با ۹۵ کلاس درس، آبان امسال به آموزش و پرورش تحویل داده شد و ۳۲ مدرسه با ۶۰ کلاس درس دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طرح شهید پناهی با هدف ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی با جمعیت بیش از ۱۰ دانش آموز در خوزستان در حال اجرا است که در قالب این طرح ۳۳ کلاس درس تا پایان مهر سال آینده جایگزین این مدارس می شود.

خلیلی با قدردانی از خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی ادامه داد: تفاهم نامه های مدرسه سازی خوبی منعقد شده که کمک زیادی به افزایش میانگین سرانه فضای آموزشی در خوزستان می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تلاش داریم از ظرفیت خیران در مناطق مختلف خوزستان برای ساخت مدرسه استفاده شود گفت: تلاش داریم تا خیران را از مناطق مختلف استان و کشور و یا حتی خارج از کشور برای ساخت مدرسه جذب کنیم.

معاون مشارکت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: از خیران درخواست داریم که در تکمیل پروژه های نیمه تمام و برچیدن مدارس سنگی و چادری به این اداره کل کمک کنند.

در مجموع یکهزار و ۳۰۰ کلاس درس سنگی و چادری در خوزستان وجود داشت که نیمی از این کلاس‌ها تاکنون برچیده شده‌اند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.