تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
8
توسط کارگروه واگذاری موج‌شکن‌های سواحل استان خوزستان انجام شد؛

ساخت و واگذاری اسکله‌ها و موج‌شکن‌های مردمی سواحل استان خوزستان

  • کد خبر : 11369
  • 17 خرداد 1401 - 7:02
ساخت و واگذاری اسکله‌ها و موج‌شکن‌های مردمی سواحل استان خوزستان
امید جنوب - دو سازه ساحلی در آبادان و هندیجان پس از احداث و تکمیل با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و وظایف حاکمیتی واگذار شد.


به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران این اداره کل با اعلام این خبر بیان داشت: علی‌رغم موانع و مشکلات در زمینه واگذاری موج‌شکن‌ها و اسکله‌های جنوب کشور، در سال ۱۴۰۰ سازه‌های ساحلی استان خوزستان طبق مصوبات ابلاغی توسط کارگروه واگذاری موج شکن‌های سواحل استان به دستگاه‌های ذیربط واگذار شد.
بهرامی افزود: این اقدام با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، رونق اشتغال، محرومیت زدایی و تقویت پدافند غیرعامل انجام شده است.
وی با اشاره به مفاد تصویب نامه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی و مصوبه هیأت وزیران در خصوص تحویل برخی از اسکله‌ها و موج شکن‌های سواحل جنوب کشور خاطرنشان کرد: اسکله شناور گوبان آبادان به طول ۵۰ متر و عرض ۳متر به اداره کل شیلات استان خوزستان و موج شکن سنگی قمر ۱ واقع در ۵۵ کیلومتری غرب شهرستان هندیجان با طول ۶۵۰ متر پس از گذراندن فرایند قانونی به منطقه سوم نیروی دریایی سپاه تحویل گردید.
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: احداث اسکله‌ها و موج‌شکن‌های مذکور ضمن ارتقاء سطح ایمنی و امنیت شناورها، افزیش سهولت امور مرتبط به صیادی و رضایت ذینفعان را در پی دارد.
بهرامی اظهار امیدواری کرد: با استقرار دستگاه‌های ذیربط و ایجاد زیرساخت‌های اولیه در پسکرانه این مناطق، به زودی شاهد تشکیل تعاونی‌های صیادی فعال و جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به منظور ایجاد فرصت‌های جدید شغلی تؤام با رونق فعالیت‌های صیادی و گردشگری در سواحل استان خوزستان خواهیم بود.

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان
منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.