تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
4

دست ساحل‌خواران از کارون کوتاه شود

  • کد خبر : 9052
  • 14 اسفند 1400 - 22:05
دست ساحل‌خواران از کارون کوتاه شود
امید جنوب؛ رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به طرح آزادسازی سواحل در کشور، گفت: هیچ فرقی میان کارون با سایر رودخانه‌های کشور نیست و سواحل آن باید آزاد شود.

حمید دغاغله عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد:بر اساس‬ دستور‬ رئیس‌جمهور که مطرح‬ کرد‬ “دستگاه‌های اداری باید بیش از دیگران خود را موظف به رعایت قوانین بدانند و برای ایجاد و احداث ‏بنا باید مقید به قانون باشند، ‬زیرا وقتی آنها مجری قانون باشند مردم نیز قوانین را رعایت می‌کنند”؛ لازم است این مهم در شهر اهواز نیز اجرا شود.

وی افزود: وقتی ساحل دریا یا رودخانه توسط عده‌ای تصرف شود، باید آزاد شود؛ چرا که حق طبیعی تمام شهروندان و میراث آیندگان است و وظیفه داریم این امانت را برای فرزندان خود در آینده حفظ و نگهداری کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در گذشته ساحل کارون در چند نقطه توسط برخی افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته است و در حال حاضر نیز خاک‌ریزی‌هایی در چند نقطه از ساحل رودخانه کارون در حال انجام است، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان ذی‌ربط باید کارون را از دست زمین‌خواران و ساحل‌خواران نجات دهند.

وی تاکید کرد: کارون مهم‌ترین نماد هویتی و سنبل زیبایی اهواز است، آزادسازی ساحل این رودخانه مطالبه شهروندان اهواز است و این امر باید هرچه سریع‌تر انجام شود و حق طبیعی شهروندان به آنها بازگردانده شود.

دغاغله با اشاره به اجرای طرح آزادسازی سواحل در سطح کشور، ادامه داد: همان‌گونه که در سایر شهرها این اقدام انجام شده یا در حال انجام است، در اهواز نیز باید انجام شود، زیرا میان ساحل کارون و سایر رودخانه‌ها در شهرهای دیگر تفاوت وجود دارد؛ دستگاه‌های ذی‌ربط مانند قوه قضائیه و ادارات آب و برق باید هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود کرده و با افراد متخلف برخورد کنند و گزارش کار خود را به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به ساخت‌وسازهای قانونی و غیرقانونی در ساحل کارون، تصریح کرد: زمین‌خواری و ساحل‌خواری پدیده‌ای است که در کشور با آن روبه‌رو هستیم و در اهواز نیز این معضل وجود دارد و باید یک بار برای همیشه با این موضوع مقابله کنیم تا میراث ماندگار کارون برای آیندگان ماندنی باشد و دست ساحل‌خواران کوتاه شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.