تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
5

خروج قطار مشهد به یزد از ریل / ۱۳ فوتی و ۵۰ مصدوم طی این حادثه

  • کد خبر : 11448
  • 18 خرداد 1401 - 10:06
خروج قطار مشهد به یزد از ریل / ۱۳ فوتی و ۵۰ مصدوم طی این حادثه
امید جنوب- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: بامداد امروز قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل خارج شد و تا کنون شش تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شده اند. هم‌اکنون این حادثه 13 فوتی و 50 مصدوم داشته که 16 نفر از مصدومان حالشان وخیم است.

محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: متأسفانه در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه هجدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد از ریل خارج شد.

۹:۴۷ دقیقه: میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: اطلاعات اولیه از برخورد بیل مکانیکی به قطار یزد- مشهد حاکی از آن است که این بیل مکانیکی روی خط نبوده بلکه کنار خط بوده و قطار با آن برخورد کرده است البته برای کسب اطلاعات دقیق‌تر کمیسیون عالی سوانح به منطقه حادثه اعزام شده است.

۹:۴۵ دقیقه: اولین بالگرد اورژانس حامل مصدومان حادثه به بیمارستان طبس رسید.

۹:۳۰ دقیقه: ‏اورژانس خراسان جنوبی اعلام کرد: این حادثه تاکنون ۱۳ فوتی داشته و حال ۱۶ مصدوم نیز وخیم است و همچنین ۵ نفر هم مفقود هستند.

۹:۱۷ دقیقه: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران: قطار مسافری فوق العاده به محل سانحه برای انتقال مسافران به طبس اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی بیان داشت: ۴ تیم امدادی از هلال‌احمر (یک تیم از پایگاه مسجد شکر، یک تیم از پایگاه دیهوک و دو تیم پشتیبان از شعبه طبس) به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه قطار مسافربری مشهد-یزد ۴۳۰ مسافر داشت،‌گفت: مصدومان بدحال به مراکز درمانی اعزام شدند و بقیه مصدومان به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند. همچنین انتقال مصدومان به ۲ صورت زمینی و هوایی در حال انجام است و دیگر مسافران قطار از طریق اتوبوس به مشهد اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طبق آخرین آمار دریافتی این حادثه ۵۰ مصدوم برجای گذاشته است، اضافه کرد: احتمال افزایش فوتی‌های این حادثه وجود دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11448

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.