تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
6

تولید بیش از ۶۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی برق نیروگاه رامین اهواز

  • کد خبر : 10460
  • 06 اردیبهشت 1401 - 12:16
تولید بیش از ۶۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی برق نیروگاه رامین اهواز
امید جنوب - نیروگاه رامین اهواز که آخرین روز‌های تعمیرات اساسی و میان‌دوره‌ای واحد‌های خود را سپری می‌کند توانست در فروردین ماه سال جاری ۶۲۱ هزار و ۳۴۹ مگاوات ساعت انرژی برق تولید و به شبکه سراسری برق کشور منتقل کند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، خلیل محمدی با اعلام این خبر گفت: نیمه دوم هر سال بدلیل کاهش مصرف انرژی برق فرصت مناسبی جهت تعمیرات و رفع محدودیت‌های تولید برق است و ما نیز طبق برنامه ریزی‌های فنی و بطور متناوب اقدام به خروج واحد‌های تولیدی از مدار و اجرای برنامه‌های تعمیراتی متعددی نمودیم تا با آمادگی بهتری بتوانیم برق مورد نیاز مردم را بویژه در تابستان پیش رو تامین کنیم.

محمدی تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ و تعمیرات میان دوره‌ای سایر واحد‌های نیروگاه را مهمترین اقدام تعمیراتی این مجموعه طی ماه‌های گذشته تاکنون دانست و اظهار امیدواری نمود پیش از پیک مصرف برق با هر ۶ واحد تولیدی به استقبال تابستان برویم.

وی میزان تولید برق این نیروگاه در فروردین ماه سال جاری را ۶۲۱ هزار و ۳۴۹ مگاوات ساعت عنوان نمود.
محمدی متوسط تولید لحظه‌ای نیروگاه در فروردین ماه سال جاری را ۲۱۲ مگاوات و ساعت کارکرد واحد‌های تولیدی را ۲۹۲۶ ساعت عنوان کرد.
لازم به ذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و شبکه سراسری برق کشور را ایفا می‌کند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.