تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
6

توضیح سرپرست دانشگاه آزاد دزفول درخصوص اعتراض برخی کارکنان

  • کد خبر : 10636
  • 10 اردیبهشت 1401 - 10:03
توضیح سرپرست دانشگاه آزاد دزفول درخصوص اعتراض برخی کارکنان
امید جنوب - سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دزفول درخصوص اعتراض تعدادی از کارکنان این دانشگاه به وضعیت مالی این واحد توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا، سیدمحمد مهدی صافی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد عمومی غیردولتی است که درآمد آن مستقل از بودجه دولتی بوده و از طریق دریافت شهریه‌ دانشجویی تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان با بحران مالی و مشکل تامین بودجه جاری مواجه شده است، ادامه داد: کاهش تعداد دانشجویان به دلیل تغییر نمودار جمعیت، افزایش تعداد و تنوع موسسه‌های آموزش عالی در سطح کشور، جذب بالای کارمند و عضو هیات علمی براساس نیاز گذشته و نبود تناسب آن با جمعیت دانشجویی فعلی، افزایش نیافتن شهریه‌های دانشجویی به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه و درنتیجه افزایش نیافتن حقوق متناسب با نرخ تورم در طول سال‌های اخیر از دلایل بروز این مشکل هستند. 
سرپرست دانشگاه آزاده اسلامی واحد دزفول سیاست سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برای برون رفت از این وضعیت را حرکت به سمت کسب درآمد غیرشهریه‌ای با نگاه ویژه به فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان عنوان و بیان کرد: به دلیل شرایط حاکم بر کشور دستیابی به این هدف تاکنون به نحو مطلوب صورت نگرفته به عنوان مثال در واحد دزفول در سال گذشته کمتر از هشت درصد درآمد دانشگاه از محل فعالیت‌های غیرشهریه‌ای حاصل شده است.

وی افزود: سازمان مرکزی دانشگاه در چند سال اخیر، ۲۵ درصد شهریه‌ دریافتی کل واحدها را در یک حساب متمرکز تجمیع و با واریز آن به حساب واحدهای زیان‌ده و ناتوان در پرداخت حقوق تا حدی به آنها کمک می‌کند.
صافی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول یکی از واحدهای بسیار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی کشور است که در گذشته ۲۴ هزار دانشجوی فعال در هر ترم در آن تحصیل می‌کردند ولی این تعداد هم‌اکنون به حدود هشت هزار دانشجو رسیده است.
وی ادامه داد: این واحد دانشگاهی بیش از ۵۰۰ نفر کارمند و عضو هیات علمی دارد و به دلیل تامین نشدن بودجه، متاسفانه بخشی از حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی آن از سال ۱۳۹۷ معوق شده‌اند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با بیان اینکه  واریز شهریه از سوی دانشجویان فقط در ماه‌های خاصی از سال (در زمان انتخاب واحد و امتحانات) صورت می‌گیرد، گفت: اکثر واحدهای دانشگاه در پرداخت حقوق فروردین ماه دچار مشکل شده‌اند و متاسفانه تامین کسری بودجه واحدها توسط سازمان مرکزی دانشگاه به طور کامل انجام نشده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تاکنون ۷۵ درصد حقوق فروردین ماه امسال را از محل وصول مطالبات شهریه و کمک سازمان مرکزی تامین و پرداخت کرده است.
صافی اظهارداشت: متاسفانه در روزهای گذشته بسیاری از واحدهای دانشگاه در پرداخت حقوق دچار مشکل شدند و حمایت ناکافی سازمان مرکزی موجب نارضایتی و برگزاری تجمع‌های اعتراضی در برخی واحدهای سطح استان در روزهای گذشته شد.

وی ادامه داد: تعدادی از اساتید و کارکنان واحد دزفول نیز همزمان با سایر واحدهای دانشگاهی در اعتراض به سیاست‌های سازمان مرکزی در محوطه‌ دانشگاه تجمع کردند که به مسجد دانشگاه دعوت شدند و در یک نشست پرسش و پاسخ مشکلات خود را بیان کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد: شرایط فعلی واحد و برنامه‌ها و رویکردهای هیات رئیسه جدید واحد برای خروج از وضعیت زیان‌ده که چندین سال است بر واحد دزفول حاکم شده در نشست با اساتید و کارکنان تبیین شد.

تعدادی از کارکنان دانشگاه آزاد دزفول اخیرا در اعتراض به پرداخت نشدن به موقع حقوق و بیمه تکمیلی و اعمال نشدن قسط‌های بانکی پرداخت شده، سفره خالی در محوطه دانشگاه پهن کردند و خواستار حل مشکلات مالی مربوطه شدند. 

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.