تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
2
به همت مجموعه معاونت شيميايي مديريت امور فني و مهندسي ساختار و بهره‌وري حاصل شد:

انجام موفقیت‌آمیز فرآیند ارزیابی و تأیید صلاحیت آزمایشگاه های مرکزی و کارون بر اساس استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025

  • کد خبر : 16729
  • 25 تیر 1402 - 10:41
انجام موفقیت‌آمیز فرآیند ارزیابی و تأیید صلاحیت آزمایشگاه های مرکزی و کارون بر اساس استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025
امید جنوب - براي اولين بار در مناطق نفت‌خيز جنوب فرآيند ارزیابی صلاحيت آزمايشگاه¬ها مطابق با استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025 با دو سال تلاش مداوم مجموعه معاونت شيميايي مديريت فني با همكاري مهندسي ساختار و بهره‌وري به انجام رسيد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، در نشست اختتامیه که شامگاه روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ به همین منظور و با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیر امورفنی، معاونت مدیر فنی(مطالعات شیمیایی و آزمایشگاه های کنترل کیفیت)، رئیس و معاون مهندسی ساختار و بهره‌وری، معاونان و روءسای معاونت شیمیایی و گروه ارزیاب از مرکز تائید صلاحیت ایران (NACI) در سالن سمینارهای مدیریت برگزار شد، مهندس علیرضا دانشی ضمن خیر مقدم به مهمانان از تلاش‌ها و پیگیری‌های دست‌اندرکاران این فرآیند تقدیر نمود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با عنایت به ورود مناطق نفت‌خیز به عرصهء بین المللی، سازمان به صورت داوطلبانه از هرگونه نظارت و بازرسی استقبال نموده و نقدهای مبتنی بر دانش روز را پذیرا خواهد بود؛ لذا بر همین اساس هرگونه عدم انطباق را یک فرصت قلمداد می‌نمائیم که می‌تواند در مسیر کسب اعتبار، پیشرفت و اعتلای صنعت نفت کشور در محیط بین المللی یاریگر ما باشد.

در ادامه دکتر شاهین پرچه خواری سرپرست معاونت مدیر فنی(مطالعات شیمیایی و آزمایشگاه های کنترل کیفیت) ضمن تشکر از دکتر محمدشاهی معاونت پیشین که بنیان این دستاورد مهم در دوره تصدی ایشان نهاده شد، به تلاش‌های مجموعه مطالعات شیمیایی و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: عاملیت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان قطب تولید انرژی کشور، این ضرورت را ایجاب می‌کرد با دریافت استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025 بتوانیم کیفیت محصولات تولیدی خود از قبیل نفت‌خام، گاز و میعانات گازی را مطابق با استاندارد مورد پذیرش بازارهای جهانی، ارتقا بخشیم. وی با تبیین ابعاد مختلف دستاورد حاضر از حمایت‌ها و پشتیبانی مجموعه مهندسی ساختار و بهره‌وری تقدیر کرد.

سپس دکتر محمدرضا آبیار رئیس مهندسی ساختارو بهره‌وری ضمن تشکر از تلاشهای مجموعه دست اندرکاران این دستاورد مهم تصریح کرد: استقرار و صدور گواهی نامه استاندارد تخصصی ویژه مذکور با استفاده از ظرفیت درون سازمانی و صرف حداقل هزینه انجام پذیرفت؛ وی افزود، پس از بیست و پنج ماه پیگیری و مذاکره مداوم به اجماع نظر جهت پذیرایی از گروه ارزیاب نائل شدیم. لذا امیدواریم با اخذ این استاندارد ویژه و گسترش آن در دیگر مجموعه‌های فنی و علمی مناطق، بتوانیم به سهم خود گام موثری در راستای تعالی سازمان برداشته باشیم.

این نشست با تبیین اهمیت و جزئیات فنی استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025 توسط خانم دکتر رحمانی رئیس آزمایشگاه‌های شمیایی معاونت مدیر فنی(مطالعات شیمیایی و آزمایشگاه های کنترل کیفیت) و دکتر جشیره نژادی رئیس بهره‌وری و سیستم‌های مدیریتی، به پایان رسید.

شایان ذکر است: آزمایشگاه‌ها با بهره‌گیری از استاندارد ISO/IEC 17025، می‌توانند کلیه فعالیت‌های مدیریتی و خدمات فنی- تخصصی خود را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه نموده و با اخذ گواهینامه‌ها و اعتبارنامه‌های ملی/ بین‌المللی، صلاحیت و شایستگی خود را به گیرندگان خدمات و گروه‌های ذینفع داخل و خارج سازمان اثبات نمایند؛ به این منظور پس از انجام بررسی‌های لازم جهت امکان‌سنجی استقرار استاندارد ۱۷۰۲۵ توسط کارشناسان متخصص و اعضای گروه راهبری IMS معاونت شیمیایی در سال ۱۳۹۹، چهار آزمایشگاه اصلی این معاونت شامل آزمایشگاه نفت مرکزی، آزمایشگاه شماره ۲ کارون، آزمایشگاه شیمیایی مارون و آزمایشگاه شیمیایی گوره واقع در گچساران بابت ۶ مورد از آزمون‌های مهم کنترل کیفی نفت خام،  جهت اخذ گواهینامه استاندارد مذکور کاندید گردید.

پس از تهیه شرح کار توسط این معاونت و تایید آن از سوی اداره مهندسی ساختار و بهره‌وری در اسفندماه ۱۳۹۹، در تیر ماه سال ۱۴۰۰ پروژه وارد فاز اجرا گردید و طی مدت دو سال با همکاری شرکت مشاور، کارکنان بیش از ده هزار نفرساعت آموزش‌های پایه و تخصصی لازم را اخذ نمودند. در این مدت تلاش‌های بسیاری از سوی این معاونت جهت تامین مواد شیمیایی مورد تایید، تعمیر، آماده‌سازی و کالیبراسیون تجهیزات مورد نیاز و مستندسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و تهیه مستندات مورد نیاز انجام گردید تا آزمایشگاه‌های کاندید به مرحله آمادگی جهت ممیزی توسط ارزیابان مرکز تائید صلاحیت ایران (NACI) و اخذ گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاهی ISO/IEC 17025 برسند. با پیگیری‌های فراوان صورت گرفته از سوی مجموعه ساختار و بهره‌وری مبنی بر اهمیت تایید و اخذ گواهینامه مورد نظر برای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مرکز تائید صلاحیت ایران (NACI)، ارزیابی دو آزمایشگاه نفت مرکزی و شماره-۲ کارون در اولویت قرار گرفته و به انجام رسید.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=16729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.