تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
1

انجام تعمیرات ۴۵۰ نقطه آسیب دیده خط لوله صادراتی نفت جنوب

  • کد خبر : 17160
  • 15 آذر 1402 - 0:02
انجام تعمیرات ۴۵۰ نقطه آسیب دیده خط لوله صادراتی نفت جنوب
امیدجنوب- مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از ادامه روند تعمیرات خط لوله نفت صادراتی جنوب کشور به صورت جهادی و شبانه روزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، مهندس علیرضا دانشی یکشنبه ۱۲ آذرماه در حاشیه بازدید از پروژه تعمیر خط لوله نفت صادراتی ۴۲ اینچ شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: پروژه تعمیر خط لوله نفت صادراتی جنوب کشور متاسفانه سال‌ها به دلیل سهل انگاری مدیران پیشین متوقف شده بود که خوش بختانه با همت کارکنان و مدیران جهادی و همچنین حمایت وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، اجرای این پروژه به صورت جهادی و شبانه روزی در حال انجام است.

وی افزود: ظرفیت انتقال این خط ۳۰۰ هزار بشکه در روز است که در سال ۹۵ حدود ۴۵۰ نقطه آسیب دیده شناسایی شد اما برای تعمیر آن اقداماتی صورت نگرفت تا آنکه از مدار خارج شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص جزییات این طرح گفت: از ابتدای سال شناسایی محل‌های آسیب دیده با توپکرانی انجام و پس از حفاری، با کمک غلاف‌گذاری محل نشت ترمیم شده و پس از سندبلانس، رنگ آمیزی و تایید فنی، عملیات خاک ریزی انجام می‌گردد.

وی با اعلام خبر ایجاد بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی برای جوانان بومی، ادامه داد: تمام مراحل تولید غلاف توسط یکی از شرکت‌های حاضر در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز و توسط جوانان بومی انجام می‌گردد که ماده اولیه آن نیز توسط شرکت فولاد اکسین که یک شرکت بومی است تولید می‌شود و پس از انتقال غلاف‌ها به محل، عملیات جوشکاری، سندبلانس و رنگ آمیزی توسط یک شرکت پیمانکاری با نیروهای بومی صورت می‌پذیرد.

مهندس دانشی در خصوص مدت زمان اجرای این پروژه گفت: امیدواریم با تلاش جهادی مدیران و کارکنان نفت و همچنین همت شرکت‌های پیمانکاری، تا خردادماه سال آینده تمام نقاط آسیب دیده تعمیر، خط نوسازی شده و وارد مدار گردد که به این طریق ظرفیت صادراتی ما به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش Nisoc.ir مهندس دانشی پیش از آن نیز ضمن بازدید از کارگاه تولید غلاف در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز، در جریان آخرین مسائل این شرکت قرار گرفت و بر لزوم همکاری و استفاده حداکثر از توان جوانان متخصص بومی در تولید نیازهای صنعت نفت تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=17160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.