تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024
3

امضای تفاهم نامه شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

  • کد خبر : 13543
  • 31 مرداد 1401 - 20:21
امضای تفاهم نامه شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
امید جنوب - تفاهم نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه جانبه علمی، پژوهشی و فناوری امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، به منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه جانبه علمی، پژوهشی و فناوری بین شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از این سازمان بازدید و در جلسه هم‌افزایی با مدیران این سازمان شرکت کرد.

در ابتدای این جلسه مهندس عذاری شرکت نفت و گاز اروندان را یکی از شرکت‌های بزرگ زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران معرفی کرد و گفت: شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان دومین شرکت استخراج نفت در ایران با مدیریت میدان‌های نفتی غرب کارون و طرح ها و پروژه‌های بهره‌برداری و نمک‌زدایی، توسعه‌ا‌ی، نگهداشت توان تولید و سایر پروژه‌ها جهت افزایش بهره‌وری و استخراج به منظور رفع مشکلات موجود به حضور و دانش نخبگان و پژوهشگران بیش از پیش نیازمندیم.

وی در ادامه افزود: جهت افزایش تولید و صرفه جویی اقتصادی با کمک محققان و دانشمندان کشور می‌توانیم گام‌های بلندی را در این مسیر برداشته و به خود کفایی برسیم.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بیان داشت: حضور در این سازمان بزرگ فرصت مغتنمی برای انعقاد تفاهم نامه و همکاری‌های مشترک در امور تحقیقاتی و پژوهشی است که امیدواریم با توجه به پتانسیل‌های موجود در این سازمان به نتایج بسیار خوبی در آینده دست یابیم.

دکتر حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یارانش ضمن معرفی سازمان، توانمندی‌ها و دستاورهای چند دهه اخیر این سازمان در بحث همکاری و کمک به صنایع کشور بیان داشت: ما در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران آمادگی داریم تا با تحقیقات پایه و اصولی، تجهیزات مورد نیاز کشور که به دلیل تحریم ورودشان دچار مشکل شده است را بسازیم و در اختیار صنعت کشور قرار دهیم. در حال حاضر نتیجه نمونه‌های این کارها در قالب شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری این سازمان در حال تولید و فعالیت در زمینه‌های مختلف هستند.

در ادامه این جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک با موضوع همکاری در رفع نیازهای فناورانه در شرکت نفت و گاز اروندان، برگزاری رویدادهای علمی پژوهشی صنعتی و نمایشگاهی مشترک، رفع نیازهای بین المللی در دو حوزه صادرات تکنولوژی و انباشته علمی، استفاده از توان شرکت‌های بین‌المللی و کمک به بومی‌سازی تکنولوژی های نوین، استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران در توسعه و بومی سازی نیازهای فناورانه شرکت نفت و گاز اروندان توسط مهندس عذاری اهوازی و دکتر زمانیان امضا شد.

قابل ذکر است در پایان این جلسه مهندس عذاری اهوازی و عیسی نویری رییس پژوهش و توسعه این شرکت از توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشگران سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در پژوهشکده‌های فناوری‌های شیمیای، برق و فناوری‌های اطلاعات و هم‌چنین از شرکت‌های منتخب و مرتبط دانش بنیان مسقر در پارک علم و فناوری این سازمان بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=13543

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.