تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
4

نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان فرصتی تازه برای عزمی راسخ درپشتیبانی از تولید داخلی

  • کد خبر : 8357
  • 17 بهمن 1400 - 10:05
نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان فرصتی تازه برای عزمی راسخ درپشتیبانی از تولید داخلی
امید جنوب- مهندس عبدالله عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به مناسبت آغاز بکار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت و حفاری در یادداشتی بر اهمیت نقش بخش خصوصی به منظور تحقق چشم اندازهای تعریف شده در صنعت نفت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، مهندس عبدالله عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به مناسبت آغاز بکار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت و حفاری در یادداشتی بر اهمیت نقش بخش خصوصی به منظور تحقق چشم اندازهای تعریف شده در صنعت نفت تاکید کرد.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی): نکته این است که من سال گذشته اعلام کردم جهش تولید. جهش تولید اهمّیّت دارد چون اگر واقعاً تولید را بتوانید جهش بدهید، همه ی شاخصهای اقتصادی مهمّ کشور تغییر پیدا میکند، تحوّل پیدا میکند؛ تولید این جوری است؛ یعنی اشتغال پایدار به وجود میآید،
بیکاری کاهش پیدا میکند، صادرات رونق پیدا میکند، درآمد ارزی برای کشور فراهم میشود، نرخ تورّم کاهش پیدا میکند؛ علاوه بر اینها استقلال اقتصادی در کشور به وجود میآید و این موجب عزّت ملّی است.

صنعت نفت امروز با تغییر رویکردهایی در حال پیشروی و ترقی می باشد که قطعا مصادیق عینی آن در دوازدهمین نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان قابل مشاهده است. در سالی که تحت عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است؛ این نمایشگاه می تواند فرصت مناسب و تازه ای برای عزمی راسخ در پشتیبانی از تولید داخل باشد.
علیرغم تحریم های ظالمانه، صنعت نفت کشورمان در حال گام برداشتن به سمت فناوری محور شدن است وحرکت در این مسیر با به روی کار آمدن دولت سیزدهم، شتاب بیشتری به خود گرفته و قطعا دستاوردهای آن بیش از پیش برای ملت بزرگ ایران قابل لمس خواهد بود.
طبیعی است؛ این رویکرد مشترک دولت و وزارت نفت، دربرگیرنده رونق تولید، رشد اقتصادی، تعمیق و توسعه ساخت داخل است که پیشروی آن در قالب نقش آفرینی بخش خصوصی متبلورخواهد شد؛ بنابراین با اعتمادی که نسبت به ظرفیت های بومی وجود دارد باید زمینه لازم جهت نقش آفرینی سازندگان و تامین کنندگان داخلی در راستای پیشبرد و تحقق شعار سال بیش از پیش فراهم گردد.
نفت در تولید ناخالص ملی بطور مستقیم و غیرمستقیم سهم قابل توجهی دارد که با وجود محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه، بهره مندی این صنعت از فناوری و دانش های روز را به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل کرده و سیاست گذاری در این مسیر بر عهده وزارت نفت می باشد.
مولفه های اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و دیپلماسی انرژی از ویژگی های صنعت نفت آنهم با سابقه ای بیش از یک صد سال در ایران محسوب می شود که رفع نیازهای آن ضمن رعایت اصول بهره وری، درگرو همکاری و تعامل با مراکز علمی، دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان ، تولیدکنندگان تجهیزات و کالاهای ایرانی است.
بنابراین تاکیدات مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بر ساخت داخل و ارتقاء اقلام تولیدی مورد نیاز، راهبردی است که می تواند این صنعت را در شرایط فعلی به اهداف و چشم اندازهایی که ترسیم شده نزدیک تر کند و در نهایت با بهره برداری از پروژه های مختلف، شاهد تضمین مستمر منافع ملی باشیم.
راه اندازی کمیته کالاهای ساخت داخل و کالاهای بار اول گویای همین موضوع است.
شرکت نفت و گاز اروندان نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت ملی نفت ایران همراستا با سیاست های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر پشتیبانی و حمایت از ساخت داخل، تلاش دارد تا برداشت از میادین مشترک نفتی در غرب کارون را با اقتدار و بدون وقفه ادامه دهد. این ماموریت شرکت نفت و گاز اروندان در حالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که سرعت و دقت در عملیات برداشت، ارتباط مستقیمی با منافع ملت ایران دارد.
توسعه میدان های نفتی سهراب، سپهر و جفیر بخش دیگری از ماموریت های شرکت نفت و گاز اروندان محسوب می شود که با تکیه بر دانش علمی و توان شرکت های داخلی برنامه ریزی شده و زمینه ای برای ظهور پدیده های صنعتی عظیم در غرب کارون را فراهم آورده است که می تواند الگویی کم نظیردر تاریخ صنعت نفت را به ثبت برساند.
مسئولیت شرکت نفت و گاز اروندان به دلیل همزیستی میادین نفتی موجود با تالاب بین المللی هورالعظیم از حساسیت و ویژگی متفاوت با دیگر شرکت های نفتی کشور برخوردار است. باید توجه داشت که آلایندگی جنبه انکار ناپذیر صنعت نفت است؛ لذا بکارگیری از روش های روز دنیا برای جلوگیری از آسیب به این تالاب با ارزش همواره در اولویت ما قرار دارد.
به همین منظور، همکاری های این شرکت با سازندگان و پیمانکاران داخلی می بایست با درک از شرایط ویژه فعالیت های نفتی و اولویت های تعریف شده در این منطقه باشد؛ بدین معنی که اجرای ماموریت های محوله به نفت و گاز اروندان همراستا با حفظ منافع ملت ایران در برداشت از میادین مشترک و همچنین بکارگیری از تجهیزات با کیفیت جهت جلوگیری از بروز آلایندگی های احتمالی و تضعیف کننده تالاب هورالعظیم می باشد.
در پایان یادآور می شود که شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در منطقه جنوب کشور مشتاق است به بهانه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت و حفاری خوزستان زمینه توسعه همکاری های خود با بخش خصوصی را فراهم کند. این نمایشگاه فرصتی است تا سازندگان تجهیزات داخلی به ارائه توانمندی های خود بپردازند و با شناسایی نیازهای صنعت نفت، برای رونق تولید و ایجاد فرصت های شغلی پایدار اقدام به برنامه ریزی نمایند که این امر به رفع چالش های پیش آمده در حوزه اقتصاد کشور منجر می گردد.

عبدالله عذاری اهوازی – مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.