تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024
21

اساسی ترین مشکل خدمات شهری اهواز پس زدگی فاضلاب شهری است

  • کد خبر : 3576
  • 04 مهر 1400 - 10:44
اساسی ترین مشکل خدمات شهری اهواز پس زدگی فاضلاب شهری است
امید جنوب - بابک محمدی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در گفتگو با خبرنگار امید جنوب اظهار کرد: یکی از دغدغه ها و مشکلات اساسی شهر اهواز موضوع پس زدگی فاضلاب، آب های سطحی و روان آب ها است

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، بابک محمدی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در گفتگو با خبرنگار امید جنوب اظهار کرد: یکی از دغدغه ها و مشکلات اساسی شهر اهواز موضوع پس زدگی فاضلاب، آب های سطحی و روان آب ها است

محمدی در ادامه گفت: در این مورد با همکاری آبفا، برنامه ریزی لازم جهت رفع این معضل در قالب دو طرح ضربتی انجام شده است که در طرح ضربتی اول وظایف محوله به شهرداری انجام شده و در طرح ضربتی دوم که در مراحل ابتدایی کار است و پیش بینی شده تا نیم اول آبان تجهیزات و امکاناتی را شهرداری تهیه و در اختیار ابفا قرارداد و اجرای کار با توجه به تخصصی بودن موضوع بر عهده اداره آبفا استان خوزستان خواهد بود.

وی گفت: یکی دیگر از چالش های مرتبط با خدمات شهری سیستم پساب و پسماند شهر اهواز است که با توجه به حجم زباله تولید شده باید به سمت تفکیک از مبدا و بازیافت برویم برای این کار و احیای کارخانه های پردازش و همچنین تفکیک از مبدا که یکی از کارهای مهم برنامه ریزی شده شهرداری اهواز است، پیمانکار تعیین در حال اجرایی شدن است، همچنین کارخانه پردازش که مدت ها به دلیل نقص فنی از رده خارج شده بود در حال بهسازی می باشد تا به سیستم جمع آوری و تفکیک زباله برگردد.

معضل سگ های بلاصاحب به زودی حل می شود

معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات مهمی که سازمان پسماند شهرداری اهواز با توجه به گزارش های مردمی به شدت درگیر آن بوده موضوع سگ های بلاصاحب می باشد و برای رفع آن دو مکان به صورت موقت برای نگه داری آنها تدارک دیده شده و تا کنون نزدیک به ۷۰۰ قلاده از این سگ های بلاصاحب جمع آوری شده است.

وی افزود: همچنین با همکاری شرکت نفت و شرکت توسعه نیشکر زمینی به مساحت ۴ هکتار در انتهای پارک شهروند اختصاص داده شده و اقدامات اولیه مانند زیرسازی و دیوارکشی آن انجام شده و اگر با همین سرعت پیش برود تا یک ماه اینده بحث سگ های بلاصاحب به سرانجام می رسد.

معضل سد معبر نیازمند کمک ادارات، ارگان ها و سازمان های مختلف است

محمدی توضیح داد: وانت بارها و دستفروش های سطح شهر بخصوص در ورودی های شهر چهره نازیبایی را ایجاد کرده اند در واقع معابر و مکان های عمومی را تصرف کرده اند که از طریق دادستانی استان برای ساماندهی انها در حال پیگیری هستیم

وی اضافه کرد: برای ساماندهی دستفروش های مرکزشهر دو مکان پیش بینی شده است تا بتوانیم دستفروشان مرکز شهر را در آنها استقرار دهیم. در سایر نقاط نیز ۵ نقطه مهم و کلیدی در مناطق مخلتف اهواز، اتوبان سردار شهید سلیمانی در ابتدای زرگان، ورودی اتوبان آیت اله بهبهانی به سمت جاده آبادان، میدان انقلاب به سمت ملاشیه، بازار کیان و خیابان ۶۸ متری برای سازماندهی دستفروشان در برنامه قرارداده ایم.

محمدی تاکید کرد: طرح جامع و جانمایی مشخص دکه و غرفه های سطح شهر در حال برنامه ریزی کردن است تا متناسب با جمعیت و کمبود سرانه های موجود بتوانیم هم ساماندهی دکه و غرفه های سطح شهر را انجام دهیم و هم حق و حقوق شهرداری را وصول کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز یاداور شد: سازمان خدمات موتوری در رابطه با نخاله های ساختمانی که آسیب و چالش جدی برای ما تبدیل شده در حالی که در برخی کلانشهرها این نخاله ها به فرصت تبدیل شده اند و با دستگاه های پیشرفته به مصالح ساختمانی تبدیل شده اند، درصدد هستیم ما هم همین مسیر را طی کنیم و نخاله های ساختمانی را به چرخه ساخت و ساز بازگردانیم.

وی توضیح داد: برای جلوگیری از تخلیه نخاله ها در خیابان ها و اطراف شهر، ۹۰ کامیون سیار که به صورت شبانه و بدون هماهنگی اقدام به تخلیه نخاله می کردند شناسایی ، کدگزاری و سیستم جی پی اس انها نصب شده است

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3576

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.