تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
6
مدیرعامل سازمان پایانه‌ها:

پایانه شرق به نمادی برای اهواز تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 13593
  • 01 شهریور 1401 - 18:25
پایانه شرق به نمادی برای اهواز تبدیل می‌شود
امید جنوب‌- مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز با اشاره به انتخاب پیمانکار برای بهسازی پایانه شرق، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این پایانه در قالب یک طرح سنتی به گونه‌ای بازسازی می‌شود که به نمادی برای شهر اهواز تبدیل شود.

پوریا راهنورد اظهار کرد: اهواز دارای چهار پایانه مسافربری برون شهری است که دو پایانه اصلی شرق و سیاحت در اولویت کاری سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز قرار دارد و با توجه به رفع مشکل سند پایانه شرق (سه راه تپه) و اینکه این پایانه در ورودی شهر قرار دارد، بدنه‌سازی آن در دستور کار قرار گرفته است‌.

وی افزود: در حال حاضر پایانه شرق سیمای مناسب پایانه مسافربری را ندارد و شایسته مردم اهواز نیست، چرا که در کلان‌شهرها و سایر شهرها پایانه‌ها، نما و ویترین شهر به شمار می‌رود، به همین خاطر برای بازسازی و بهسازی این پایانه به‌ویژه ورودی آن در دستورکار قرار گرفته است و به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز ادامه داد: با برگزاری جلسات و بررسی‌های مختلف برای تعیین شکل و سازه ورودی پایانه شرق تصمیم گرفته شد که از یک طرح سنتی متناسب با معماری، اقلیم و هویت اهواز استفاده شود تا علاوه بر زیبایی مورد استقبال و بازدید شهروندان نیز قرار گیرد و پس از مدتی به یکی از نمادهای شهر اهواز تبدیل شود.

وی تاکید کرد: پس از طی فرایند مناقصه از طریق سامانه ستاد و انتخاب پیمانکار، با رایزنی‌های انجام شده هزینه طراحی از شهرداری دریافت نمی‌شود و مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی شد.

راهنورد تصریح کرد: در فاز اول طرح بهسازی پایانه شرق نمایی برای ورودی آن با استفاده از آجر و خشت یک نمای سنتی ایجاد و محوطه جلوی آن نیز آجر فرش می‌شود و در فاز دوم کار، زمین خالی کنار ترمینال به یک پارک زیبا تبدیل می‌شود تا شهروندان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بازسازی پایانه شهر از عناصر هویتی و متناسب با اقلیم و تاریخ اهواز استفاده شود، در احداث ورودی پایانه و پارک مجار آن قطعاً از مصالح و گیاهانی استفاده می‌شود که در تاریخ اهواز و خاطر شهروندان نقش دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=13593

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.