تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
3
معاون عمرانی استانداری خوزستان:

لزوم تلاش بر درآمد زایی شهرداری اهواز از پسماند

  • کد خبر : 14132
  • 16 شهریور 1401 - 14:24
لزوم تلاش بر درآمد زایی شهرداری اهواز از پسماند
امید جنوب - معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: سلامت و امنیت مردم یکی از اولویت های مدیریتی استان است و ما در انجام این دو مقوله از انجام‌ کاری کوتاهی نخواهیم کرد.

محمد خانچی سه شنبه پانزدهم شهریور ماه در جلسه پیرامون بهره برداری از سلول دوم دفع پسماند، اظهار کرد: سالیان سال بود که محیط های پیرامونی سایت صفیره برای همه آزار دهنده بود و جای تعجب داشت که مردم در نزدیکی این منطقه چگونه زندگی می کنند و امروز بهره برداری از این طرح جای امید دارد.

وی افزود: امید داریم که با بهره برداری از این سلول شرایط متحول و زندگی و معیشت مردم پیرامون این منطقه بهتر از گذشته شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: سلامت و امنیت مردم یکی از اولویت های مدیریتی استان است و ما در انجام این دو مقوله از انجام‌ کاری کوتاهی نخواهیم کرد.

خانچی عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام‌ شد، عوارض آلایندگی مربوط به شرکت های نفت و گاز اخذ و به حساب شهرداری ها واریز شد.

وی ادامه داد: اولویت اول ما در بحث هزینه کرد به همه شهرداری ها ابلاغ شده، مربوط به پروژه های مرتبط با محیط زیست از جمله ساماندهی سایت های پسماند است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تاکید کرد: محیط زیست هم باید نظارت داشته باشد و موضوعات هزینه کرد پروژه ها را دنبال کند تا در بازه زمانی کوتاه ضمن ساماندهی سایت های پسماند در سطح استان، شاهد افزایش سرانه فضای سبز شهرها و روستاهای استان باشیم.

خانچی بیان کرد: امید داریم که روز به روز شاهد زندگی بهتر شهروندان در کلانشهر اهواز باشیم چرا که مردم خوزستان لایق و شایسته بهترین ها هستند.

وی با بیان اینکه باید روزی شاهد درآمد زایی شهرداری ها از محل پسماند باشیم، تاکید کرد: پسماند که به آن طلای کثیف می گویند یکی از منابع درآمدی بسیاری از شهرداری ها در کشور است که موضوع قابل توجهی است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: ما نتوانستیم از پسماند تا به امروز در جهت درآمد زایی بهره مند شویم و یکی از هزینه های سنگین شهرداری در رابطه با جمع آوری و مدیریت پسماند است.

خانچی تاکید کرد: باید اهواز بتواند با استفاده‌ از تکنولوژی و راهکارهای نوین در پسماند پیشگام باشد و از این محل درآمد زایی داشته باشد.

وی افزود: معتقدم که اگر شهرداری اهواز اقدام خوب و موثری نسبت به موضوع پسماند انجام بدهد باعث تحرک تمام شهرداری های استان می شود و الگویی برای دیگر شهرها خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در پایان به ایام اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: همچون سالهای قبل خوزستان توفیق میزبانی زائران اباعبدالله الحسین (ع) را دارد و انتظار من از شهرداری های اهواز و استان این است که به طرز شایسته و بایسته بتوانیم میزبان خوبی برای آنها باشیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.