تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
1
سومین جشنواره ملی شکرستان آغاز به کار کرد

جشنی به شیرینی نیشکر

  • کد خبر : 17126
  • 01 آذر 1402 - 21:10
جشنی به شیرینی نیشکر
امید جنوب- سومین جشنواره برداشت ملی نیشکر (شکرستان) با هدف توانمندسازی جوامع محلی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری پیرامون مزارع نیشکر، امروز چهارشنبه (یکم آذر ماه ۱۴۰۲) فعالیت خود را آغاز کرد.

سومین جشنواره برداشت ملی نیشکر (شکرستان) با هدف توانمندسازی جوامع محلی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری پیرامون مزارع نیشکر، امروز چهارشنبه (یکم آذر ماه ۱۴۰۲) فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این جشنواره ملی با حضور دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، جمعی از مدیران نیشکری، فعالان فرهنگی و هنری، جوامع محلی، کشاورزان، تولیدکنندگان و مسئولان در کشت و صنعت نیشکر دهخدا افتتاح شد.

زمینه ای برای تعامل محیط اقتصادی و اجتماعی
دکتر ناصری در حاشیه بازدید از غرفه‌های صنایع دستی و پخت غذاهای محلی عنوان کرد: کارکرد اول برگزاری این جشنواره، ارتقای کیفی و کمی تولید محصول نیشکر، کارکرد دوم نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعت نیشکر در ابعاد مختلف و کارکرد سوم آن نیز حمایت از صنعت گران محلی و همچنین ایجاد اشتغال در سطح مناطق پیرامون نیشکر است.
وی جشنواره شکرستان را زمینه‌ساز برقراری تعامل محیط اقتصادی و اجتماعی منطقه دانست و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای بر حسب خصوصیت هر منطقه پیرامون کشت و صنعت‌ها، امر ارزشمند و پرثمری است و این رویدادها تبدیل به نماد هر منطقه بر پایه عنصر کشاورزی و فرهنگی می‌شود.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر با بیان این که شکرستان منجر به ترغیب گرشگران جهت دیدن مناطق بکر گردشگری می‌شود، اظهار کرد: برندسازی، ایجاد صنایع تبدیلی، ایجاد انگیزه برای فعالان اقتصادی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و معرفی تولیدات زنان روستایی از جمله اهداف برگزاری جشنواره شکرستان هستند.

سال پربرکت
وی در ادامه اعلام کرد که باتوجه به وضعیت مطلوب مزارع نیشکر، سال پرمحصولی در واحدهای هشت‌گانه رقم خواهد خورد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن نیشکر برداشت شود.
ناصری در پایان اظهار کرد، تاکنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن نیشکر برداشت شده و تا پایان سال زراعی جاری، رشد تولید که موردتوجه ویژه مقام معظم رهبری در همه بخش‌های کشور است، رقم خواهد خورد.

جشنواره تورها
در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی در رشته‌های سفال‌گری، صنایع‌چوبی، صنایع فلزی و لباس‌های محلی اقوام نیز برپا شده‌است.
این جشنواره دارای سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جنبی است که در بخش نمایشگاهی بیش از ۴۰ غرفه در حوزه صنایع‌دستی، تولیدات بومی و شیرینی و غذاهای محلی فعالیت دارند.
تورهای گردشگری دانشجویی و دانش‌آموزی، گشت تفریحی مزارع نیشکر و صنعت، تور دوچرخه‌سواری، مسابقات ورزشی و تفریحی، نمایشگاه نقاشی و عکاسی، قصه‌گویی و ایستگاه فرهنگی و مسابقات ورزشی بخش جنبی جشنواره را شامل می‌شود.
سومین جشنواره شکرستان یکم تا سوم آذرماه سال جاری به همت روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و با مشارکت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز در حال برگزاری است.
بخش نمایشگاهی این جشنواره به مدت ۳ روز در کشت و صنعت نیشکر دهخدا برگزار و از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ بعدازظهر پذیرای مراجعه کنندگان است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=17126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.