تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
3
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:

بهره برداری از یک طرح زیست محیطی در اهواز

  • کد خبر : 11441
  • 18 خرداد 1401 - 8:59
بهره برداری از یک طرح زیست محیطی در اهواز
عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در آیین بهره برداری  این طرح گفت: تصفیه خانه پساب شرکت خمیرمایه و الکل رازی اهواز با ظرفیت تصفیه یک هزار مترمکعب در شبانه روز و بازچرخانی صد درصد آب تصفیه شده به چرخه تولید، امکان استحصال ۱۴۰ تن مواد آلی برای تولید خوراک دام و طیور را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب- عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در آیین بهره برداری  این طرح گفت: تصفیه خانه پساب شرکت خمیرمایه و الکل رازی اهواز با ظرفیت تصفیه یک هزار مترمکعب در شبانه روز و بازچرخانی صد درصد آب تصفیه شده به چرخه تولید، امکان استحصال ۱۴۰ تن مواد آلی برای تولید خوراک دام و طیور را فراهم کرده است.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح زیست محیطی، پساب ملاس نیشکر به فراورده های باارزش افزوده بیشتر فراهم شده و تا حدود زیادی از آلودگی آب و خاک جلوگیری خواهد کرد.

ناصری افزود: با اجرای این طرح و هزینه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال، اشتغال زایی ۱۵ نفر، تولید محصولات جدید جهت توسعه زنجیره صنایع پایین دستی نیشکر فراهم شده و امکان کاربرد «ویناس» تغلیظ شده پاستوریزه در خوراک دام و پایه کود کمپوست مهیا شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح زیربنایی زیست محیطی که در کاهش و کنترل آلودگی خاک و هوا موثر خواهد بود، بستر استفاده از «ویناس» در بیابان ها برای جلوگیری از برخاستن گرد و خاک  و پوشش های عمومی جاده های بین مزارع فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11441

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.