تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
4
رئیس کل دادگستری خوزستان:

برخورد دستگاه قضایی با هرگونه تجاوز و تخریب اراضی ملی

  • کد خبر : 11769
  • 01 تیر 1401 - 13:48
برخورد دستگاه قضایی با هرگونه تجاوز و تخریب اراضی ملی
امید جنوب- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی با هرگونه تجاوز و تخریب اراضی ملی قاطعانه برخورد می‌کند.

علی دهقانی گفت: انفال گستره عظیمی است که شامل حوزه‌های مختلفی از قبیل آب، خاک و محیط زیست می‌شود و در اصول متعدد قانون اساسی، حفاظت و صیانت از آن مورد تاکید قرار گرفته است بنابراین همه نهاد‌های مختلف که به عنوان متولی و امین قرار داده شده اند، باید در این صیانت و حفاظت به بهترین نحو و با حساسیت به وظیفه و تکلیف خود عمل کنند.

او می‌گوید: از وظایف مهم و راهبردی شورای حفظ حقوق بیت المال، اتخاذ تدابیر لازم و پیشگیرانه در برابر متجاوزین به عرصه‌های ملی، منابع طبیعی، تغییر کاربری ها، تجاوز به حریم رود خانه‌ها است و دستگاه‌های متولی باید براساس وظایف و تکالیف خود هر گونه تعرض و تجاوز به حقوق بیت المال را در حوزه فعالیت شان در کمتر زمان ممکن شناسایی و مراتب را به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان گزارش دهند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: هر مسئولی که وظایف و تکالیفی درخصوص حقوق بیت المال برعهده داشته باشد و با عدم توجه به وظایف خود و سهل انگاری و بی توجهی نسبت به حقوق بیت المال موجب تجاوز و تعرض افرادی به اراضی ملی و منابع طبیعی شود نیز باید پاسخگو باشد و وفق مقررات و بدون تعارف با آن فرد برخورد می‌شود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال خوزستان گفت: باید با اقدامات و راهکار‌های پیشگیرانه از تصرفات به اراضی ملی و تشکیل پرونده در این خصوص جلوگیری شود.

به گفته او دستگاه‌های متولی بر اساس تکالیف خود به همان حساسیتی که هر مالک نسبت به مال خود دارد، نسبت به حقوق بیت المال حساسیت داشته باشند و بصورت کاربردی راهکار‌های پیشگیرانه از تجاوز به اراضی ملی و تغییر کاربری‌ها و استفاده غیر مجاز از آب را ارائه نمایند.

این مقام مسئول گفت: کاداستر و صدور سند برای اراضی ملی و منابع طبیعی یکی از راهکار‌های بسیار کاربردی در برابر تصرفات است که باید موانع اجرای آن برداشته شود.

رئیس دادگستری خوزستان گفت: مردم هرگونه تخلف در خصوص تضییع حقوق بیت المال را به دبیر خانه این شورا گزارش دهند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد و برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های صیانت از حقوق بیت المال، شعب ویژه در مرحله دادسرا، دادگاه و تجدیدنظر در خوزستان راه اندازی شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.