تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
6
مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان خبر داد:

افزایش ۱۸درصدی ظرفیت تولید

  • کد خبر : 13167
  • 20 مرداد 1401 - 21:04
افزایش ۱۸درصدی ظرفیت تولید
امید جنوب - شرکت نفت و گاز اروندان سه منطقه عملیاتی دارد .کارخانه غرب کارون که مستقل است و میدان نفتی آزادگان شمالی و آزادگان جنوبی که میدان مشترک هستند و می توان گفت جزء بزرگترین میدان مشترک نفتی ایران محسوب می‌شوند وسرمایه گذاری بسیاری برای آن شده است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران و عکاسان استان از میدان ‌های نفتی و کارخانه فرآورش نفت و گاز اروندان ، ضمن تبریک روز خبرنگار گفت : خبرنگاری‌ حرفه ای مهم است و خبرنگاران رسالت مهمی بر عهده دارند و باید همانند حضرت زینب (س) که در بیان وقایع عاشورا گفتار واقعی و اصلی را بیان کرد، رسالت خود را درست انجام دهند ‌‌.

به گزارش امید جنوب ،عیدالله عذاری بیان اینکه یکی از رسالتهای پیامبران ،تیلیغات اسلام و بیان واقعیات جامعه است تصریح کرد : هر چند در دنیای مدرن مسایل متفاوت شده اما خبرنگاران در مباحث متعدد اقتصادی و سیاسی و صنعتی و…اخبار را انعکاس می دهند ‌و‌ زحمت بسیار زیادی می کشند که باید از آنها تشکر کرد ‌.

وی گفت : شرکت نفت و گاز اروندان سه منطقه عملیاتی دارد .کارخانه غرب کارون که مستقل است و میدان نفتی آزادگان شمالی و آزادگان جنوبی که میدان مشترک هستند و می توان گفت جزء بزرگترین میدان مشترک نفتی ایران محسوب می‌شوند وسرمایه گذاری بسیاری برای آن شده است .

این مقام مسیول تصریح کرد : اخیرا شرکت ملی نفت ایران برنامه ریزی ۷ میلیارد دلاری برای صرفه جویی ارزی برای میدان کرده است و‌یاید فاز دوم و سوم میدان آزادگان راه اندازی شود .

عذاری اهوازی بیان کرد : برنامه ای که شرکت ملی نفت ایران برای تولید به ما داده ظرفیتی بالغ بر ۵۷۰ هزار بشکه در روز است که در حال حاضر تولید ما خیلی کمتر است ولی در صدد هستیم با کارهای عملیاتی آنها را توسعه دهیم .

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت : برای اینکه تولید نفت ما به حد مورد انتظار تثبیت پیدا کند دنبال کارهای توسعه ای و عملیاتی هستیم .

*ظرفیت تولید را ۱۸درصد نسبت به دولت قبل افزایش داده ایم‌*

عذاری اهوازی بیان کرد : طی مدت هفت ماه توانستیم ۱۸ درصد نسبت به دولت قبل افزایش ظرفیت تولید داشته‌باشیم .

وی افزود : در حال حاضر تولید ما کمتر از میزان ظرفیت است اما ظرفبت را دو ماه قبل به حداکثر رساندیم‌و‌متوجه شدیم می توانیم با ظرفیت بالاتری نسبت به دولت قبل نفت را در میادین نفتی مان تولید کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد : ما توانستیم با یک تغییر فرآورشی بشکه های نفتی در کارخانجات داخلی ،یک سری پروژه هایی که توسط شرکتهای خارجی اجرا می‌شد را در داخل میادین نفتی خود انجام دهیم و بدین ترتیب صرفه جویی ۷۰۰ هزار دلاری در هر ماه برای کشورمان داشته باشیم .این در حالیست که ظرف هفت سال گذشته کار به شکلی انجام میشد که فرآورش توسط شرکتهای خارجی انجام میشد.

وی‌ افزود :. ما برای اولین بار توانستیم با انجام عملیات فرآورش صرفه جویی اقتصادی داشته باشیم.که این مهمترین دستاورد دولت و همکاران ما بویژه در این دوران تحریم ها است ‌.ما فقط تغیییراتی دادیم که کار فرآورش در کارخانه خودمان انجام شود و صرفه جویی اقتصادی قابل ملاحظه ای داشته باشیم .

عذاری اهوازی در ادامه صحبت‌های خود از سخنی کار کارکنان عملیاتی سخن گفت و خاطر نشان کرد : مجموعه کارکنان این شرکت در سخت ترین شرایط آب و هوایی و باوجود خطرات ناشی از استنشاق گاز سمی و کشنده، شبانه روز پای کار هستند و برای تقویت تولیدات داخل و رونق اقتصاد استان و کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند .

این مقام مسئول افزود :انتظار می رود رسانه ها سختی کار و تلاش پرسنل زحمتکش این مجموعه را در طول سال منعکس کنند.

وی خاطر نشان کرد : وظیفه اصلی ما تولید است و مسئولیت های اجتماعی از وظایف فرعی شرکت نقت گاز اروندان است که آن هم برنامه داریم ‌. نتیجه زحمات هم مشخص است چرا که صرفه اقتصادی صورت گرفته و نگاه مسئولیت‌پذیری نیز بیشتر شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=13167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.