تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5
نماینده اهواز:

بیکاری در خوزستان علت مشکلات در همه حوزه‌ها است

  • کد خبر : 6315
  • 23 آذر 1400 - 11:01
بیکاری در خوزستان علت مشکلات در همه حوزه‌ها است
امید جنوب _ نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مساله بیکاری در خوزستان علت العلل مشکلات در همه حوزه‌های اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و... است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران ، اظهارکرد: مساله بیکاری در خوزستان علت العلل مشکلات در همه حوزه‌های اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و… است و متاسفانه مساله بیکاری به حدی رسیده است که این آسیب‌ها را در جامعه لمس می‌کنیم.

وی افزود: ناهنجاری‌هایی که در اثر بیکاری در جامعه استان وجود دارد، به شکل کاملا ملموسی نمود و بروز دارد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مساله اشتغال و رفع بیکاری‌ها در چند مسیر گام برداشته‌ایم، گفت: دولت برای کل کشور و هر وزارتخانه، برنامه‌های خاص اشتغال را تعریف کرده است.

حسینی عنوان کرد: بحث سرمایه‌گذاری در خوزستان یکی از مسیرهای ایجاد اشتغال در استان است که باید به جدیت دنبال شود. سرمایه‌گذاری در خوزستان باید تسهیل شود و این کار فقط در صورتی انجام خواهد شد که مسیر دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان هموار شود.

وی ادامه داد: در این زمینه باید به جدیت به بخش خصوصی توجه کرد و از مشارکت این بخش برای سرمایه‌گذاری در استان کمک گرفت.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در ظرفیت‌هایی که استان دارد یکی دیگر از راهکارهای ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری در استان است. نفت، پتروشیمی، شیلات، کشاورزی و… از مهمترین ظرفیت‌های استان هستند که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال جدید در استان بهره‌مند شد.

حسینی بیان کرد: بحث بومی‌گزینی و مدیران بومی نیز یکی دیگر از مسایلی است که باید مورد توجه باشد. این موضوع یکی دیگر از راهکارهایی است که می‌تواند به حل مشکل اشتغال استان کمک کند. قطعا بر مساله بومی گزینی و مدیران بومی تاکید خواهیم کرد زیرا این موضوع می‌تواند به حل مساله اشتغال استان کمک کند.

وی ادامه داد: مدیران عامل و همچنین اعضای هیات مدیره شرکت‌ها باید از افراد بومی استان باشند. وقتی مدیر عامل و یا هیات مدیره بومی نباشد، اگر فرصت اشتغالی به وجود آید به خارج از استان داده می‌شود و این مساله متاسفانه در خوزستان و بسیاری از شرکت‌ها اتفاق می‌افتد که البته نمایندگان مجلس جلوی این کار را گرفته‌اند و کار به جایی رسید که افراد غیر بومی جذب شده از کار اخراج شدند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت‌های شغلی که در خوزستان وجود دارد، باید اولویت آن برای افراد بومی استان باشد و ما نیز به این مساله تاکید داریم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.