تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6
رییس مرکز بهداشت خوزستان:

۶۹ درصد جمعیت شهری خوزستان یک دُز واکسن دریافت کردند

  • کد خبر : 4200
  • 20 مهر 1400 - 11:30
۶۹ درصد جمعیت شهری خوزستان یک دُز واکسن دریافت کردند
امید جنوب - رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون حدود ۶۹ درصد جمعیت شهری و ۴۶ درصد جمعیت روستایی خوزستان حداقل یک دُز واکسن را دریافت کردند

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر محمد علوی دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: ظرفیت آن را داریم که تا روزی ۱۰۰ هزار دُز واکسن را در استان تزریق کنیم لذا از مردم درخواست می شود زمان دریافت واکسن را به عقب موکول نکنند.

وی با اشاره به اینکه احتمالداده می شود در آبان ماه موج جدیدی از کرونا داشته باشیم افزود: واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی، بیماریابی، تست، رهگیری و قرنطینه کردن بیماران بهترین راهکار برای جلوگیری از بیماری است.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: پیشگیری زمانی موثر است که موارد بیماری مثل اکنون در جامعه کم باشد. اگر واکسیناسیون به طور کامل انجام شود ولی رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار نداشته باشیم، همانند برخی از کشورهای پیشرفته میزان ابتلا و مرگ و میر بیشتر می شود.

وی افزود: شناسایی و قرنطینه کردن بیماران نقش بی بدیلی برای پیشگیری دارد اما ما در اجرای قرنطینه خانگی عملکرد خوبی نداشتیم. می توانیم جلوی موج های بعدی را بگیریم به شرطی که مردم و مسوولان همراهی کنند و واکسیناسیون را با قدرت جلو ببریم.

علوی گفت: معمولا در فصل پاییز با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی و مراجعه مردم به مراکز درمانی، نمی توان هر علائمی را به آلرژی نسبت داد لذا بهتر است در صورت بروز علائم ابتدا تست گرفته شود تا دیگر اعضای خانواده درگیر بیماری نشوند.

وی با اشاره به جمعیت ۳۳۶ هزار نفری کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال استان خوزستان افزود: در حال حاضر ۳۲ درصد جمعیت شهری و ۳۴ درصد جمعیت روستایی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال استان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند که آمار مطلوبی نیست. با توجه به بازگشایی مدارس از اواسط آبان ماه فرصت چندانی برای واکسیناسیون دانش آموزان نداریم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: خانواده ها باید بین واکسن زدن و سلامت کودکان یکی را انتخاب کنند. در موج های آلفا و دلتا کودکان در معرض خطر قرار گرفتند لذا خانواده ها نباید وقت را از دست دهند.

تمام واکسن ها عوارض خاص خود را دارند و این موضوع طبیعی است.

وی با بیان اینکه واکسن کرونا هیچگونه عارضه ای برای زنان باردار و شیرده ندارد گفت: زنان باردار از هفته ۱۲ تا ۳۹ می توانند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند. جمعیت زنان باردار استان ۳۷ هزار و ۹۸۲ نفر بوده که از این تعداد تاکنون ۱۵ هزار و ۱۹۲ واکسن تزریق کردند.

علوی گفت: هر فردی که احساس می کند سرماخورده بهتر است ۲ هفته بعد از بهبودی کامل برای واکسیناسیون اقدام کند ولی اگر به  کرونا مبتلا شده باید ۶ هفته صبر کند.

در حال حاضر ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۳ شهرستان آبی کرونایی هستند

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.