تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6
رییس مرکز بهداشت خوزستان:

۵۷ درصد خوزستانی ها در تزریق دُز سوم واکسن کرونا تاخیر دارند

  • کد خبر : 7809
  • 27 دی 1400 - 10:30
۵۷ درصد خوزستانی ها در تزریق دُز سوم واکسن کرونا تاخیر دارند
امید جنوب- رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاخیر در تزریق نوبت دوم واکسن کرونا در این استان حدود ۱۵ درصد و تاخیر در نوبت سوم ۵۷ درصد است که نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، دکتر سیدمحمد علوی یکشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در استان خوزستان از متوسط کشوری پایین تر است بیان کرد: تنها راه ما برای جلوگیری از موج بعدی بیماری واکسیناسیون در سه نوبت است.

وی یکی از عوامل تاخیر در تزریق در استان را تمایل به یک نوع واکسن خاص دانست و افزود: بعضی از افراد مراجعه کننده به مراکز واکسیناسیون، یک نوع خاص واکسن را طلب می کنند در حالی که  تمام واکسن ها اثربخشی خوبی دارند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: نباید انجام واکسیناسیون را به دلیل نبود یک نوع واکسن به تاخیر انداخت زیرا ممکن است در همین بازه زمانی به بیماری مبتلا شده و ویروس را به دیگران منتقل کنیم.

وی افزود: همه واکسن های موجود در مراکز واکسیناسیون استان خوب بوده و معتقدیم که بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است بنابراین هم استانی های عزیز زمان تزریق واکسن را به خاطر نوع خاصی از آن به تاخیر نیندازند.

علوی در خصوص مشاهده سویه اُمیکرون در خوزستان نیز گفت: در ابتدا یک مورد اُمیکرون در استان شناسایی شد اما ظرف چند روز این میزان چندین برابر شده اگرچه تعداد واقعی آن به مراتب بیشتر است زیرا فقط از یک درصد نمونه های مثبت کرونا ، آزمایش اُمیکرون گرفته می شود.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار داشته و تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.