تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

۴۱ درصد جمعیت هدف خوزستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

  • کد خبر : 2982
  • 23 شهریور 1400 - 13:37
۴۱ درصد جمعیت هدف خوزستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند
امید جنوب - رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت تا پایان روز یکشنبه هفته جاری ۴۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان خوزستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر فرهاد ابول نژادیان روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران اظهار داشت: ۲ میلیون و۹۶هزار و ۷۶ نفر در استان تا روز یکشنبه واکسن کرونا را دریافت کرده اند. 

وی افزود:  از این تعداد یک میلیون و ۳۴۰هزار و ۴۸۱ نفر معادل ۴۱ درصد دز اولی و ۷۵۵هزار و ۵۹۵ نفر معادل ۲۱/۳ درصد دز دومی بوده اند. 

وی گفت: شهرستان بهبهان با تزریق ۱۳۷ هزار و ۶۴۵ واکسن دز اول و دوم مقام اول واکسیناسیون کرونا در استان را به خود اختصاص داده و شهرستان شادگان با تزریق۲۱ هزار و ۲۸۴ دز اول و دوم مقام آخر استان را از لحاظ واکسیناسیون کرونا به خود اختصاص داده است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت:همچنین مردم شهرستانهای حمیدیه، کارون،  اندیکا، دشت ازادگان و هویزه استقبال کمتری نسبت به شهرستان های دیگر استان از طرح واکسیناسیون کرونا داشته اند. 

وی گفت: خوشبختانه در اهواز هم استقبال خوبی از واکسیناسیون کرونا شده به طوریکه تا روز یکشنبه در شرق اهواز ۳۷۶هزار و ۸۴۵ نفر و در غرب اهواز هم۲۹۹هزار و ۴۴ نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند. 

به گفته وی در شرق اهواز ۵۷/۶درصد جمعیت بالای ۱۸سال دز اول و ۳۲/۸درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند. 

ابول نژادیان اضافه کرد: در غرب اهواز هم ۵۰/۷درصد جمعیت بالای ۱۸سال دز اول و ۲۷ درصد هم دز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند. 

وی گفت: طرح واکسیناسیون افراد بالای ۱۸سال استان با قوت در استان  در حال انجام است و هیچگونه مشکلی در زمینه تامین واکسن کرونا وجود ندارد. 

وی گفت: تمامی افراد  ۳۲سال و بالاتر از آن  می توانند برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه کنند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: واکسیناسیون مردم در مقابل کرونا نقش مهمی در قطع زنجیره شیوع این ویروس دارد و اگر مردم برای دریافت واکسن خود اقدام کنند کمتر شاهد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خواهیم بود. 

وی گفت : خوشبختانه تمامی واکسن های موجود در کشور ایمنی بالایی برای افراد ایجاد می کنند و قطعا جلوی مرگ و میر را خواهند گرفت. 

ابول نژادیان اضافه کرد: کسانی که واکسن کرونا دریافت کنند ممکن است بعدا به کرونا مبتلا شوند ولی هیچگاه کارشان به ای. سی. یو و مرگ و میر نخواهد کشید. 

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۲ شهرستان در خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی هستند

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.