تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

۴۰۰ هیات مذهبی برای محرم در آبادان در سامانه طوبی ثبت شدند

  • کد خبر : 1307
  • 18 مرداد 1400 - 14:04
۴۰۰ هیات مذهبی برای محرم در آبادان در سامانه طوبی ثبت شدند
امید جنوب - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان گفت: ۴۰۰ هیات مذهبی برای برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم در سامانه طوبی ( بانک اطلاعات تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی ) ثبت نام کردند و مجوز فعالیت برای آنها صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، حجت‌الاسلام عادل رویوران روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۳۰ موکب نیز برای برپایی ایستگاه صلواتی در شهر آبادان مجوز موقت دریافت کردند.

وی با تاکید بر برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی افزود:دستورالعمل های ستادهای ملی، استانی و شهرستانی کرونا از طریق سازمان تبلیغات اسلامی به همه هیات‌ها و موکب‌های شهرستان اعلام شده است.

حجت‌الاسلام رویوران با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان آبادان و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام سوگواری دهه محرم گفت:برگزاری آیین های عزاداری محرم در اماکن روباز با یک سوم جمعیت و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در حسینیه‌ها و فضای بسته با یک چهارم جمعیت مجاز است ضمن اینکه مدت و زمان عزاداری نباید بیش از ۲ ساعت به طول انجامد.

وی در ادامه گفت:هیات‌های سنج و دمام نیز باید از ادوات شخصی در مراسم استفاده کنند ضمن اینکه دسته‌جات عزادار به صورت محدود و بدون حرکت هیات ملزم به برگزاری مراسم هستند.

حجت‌الاسلام رویوران از هیات‌های مذهبی و موکب‌ها خواست نذورات خود را به صورت بیرون‌بر انجام داده و از پذیرایی در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا خودداری کنند.

وی گفت: به منظور نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی هیات های مذهبی در سطح آبادان سه گروه بازرسی و نظارت با مشارکت نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، بهداشت و ناجا در دهه نخست محرم بر آیین های عزاداری نظارت می کنند.

حجت‌الاسلام رویوران همچنین از تامین کالاهای اساسی برای هیات های مذهبی این شهرستان خبر داد و گفت: با مشارکت اداره صمت و سازمان تبلیغات اسلامی ، برنج، روغن و شکر برای هیات‌های مذهبی و موکب‌های آبادان تامین شده است و تلاش می شود کالاهای دیگری همچون مرغ نیز برای آنها تامین شود. 

در شهرستان آبادان ۸۰۰ حسینیه و ۹۸ مسجد وجود دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1307

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.