تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
4
مدیر تعاون روستایی خوزستان:

۲۸۰۰ تن میوه برای شب عید تامین می‌شود / کمبود نخواهیم داشت

  • کد خبر : 8599
  • 30 بهمن 1400 - 10:04
۲۸۰۰ تن میوه برای شب عید تامین می‌شود / کمبود نخواهیم داشت
امید جنوب - مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و با توجه به میزان در نظر گرفته شده برای میوه شب عید، با کمبود میوه مواجه نمی‌شویم.

به گزارش امید جنوب ، محمد امین معین‌ راد اظهار کرد: میزان ۲ هزار و ۸۰۰ تن میوه برای شب عید در سطح استان خوزستان در نظر گرفتیم که این میزان نسبت به سال گذشته، افزایش یک هزار تنی داشته است تا دیگر دغدغه کمبود میوه در شب عید وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خرید میوه نوروزی تا چند روز آینده به طور کامل انجام می‌شود، افزود: ۸۰۰ تن سیب و ۲ هزار تن پرتقال تامسون و والنسیا برای شب عید در امسال در نظر گرفته شده است. بخشی از خرید سیب درختی انجام شده، به استان رسیده است و در حال حمل به سردخانه‌ها هستند. پس از رسیدن سیب‌ها به طور کامل به خوزستان، برای خرید پرتقال به شمال کشور خواهیم رفت.

خرید تضمینی ۸۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی در سال جاری

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: میوه‌ها به محض رسیدن به استان، راهی سردخانه‌ها می‌شوند و توزیع آن‌ها از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت؛ با توجه به میزان در نظر گرفته شده برای میوه شب عید، با کمبود میوه مواجه نمی‌شویم.

معین راد ادامه داد: فعلا قیمت میوه‌ها مشخص نشده است و این موضوع، متعاقبا اعلام خواهد شد. همچنین با پیمانکار برای نصب تابلو و راه‌اندازی غرفه‌هایی که ابعاد استاندارد دارند وارد مذاکره شده‌ایم.

وی با اشاره به خرید تضمینی ۸۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۰عنوان کرد: بخش اعظمی از این خرید تضمینی به گندم اختصاص یافت و پس از آن، کلزا و خرما را داشتیم؛ میزان گندم خریداری شده در سال جاری ۷۱۵ هزار تن، کلزا ۷۸ هزار تن و خرما ۲۱ هزار تن بوده است.

برنج هندی با قیمت مصوب در حال توزیع است

مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته (۱۳۹۹) خرید خرما به صورت تضمینی در تعاون روستایی وجود نداشته است و این موضوع به صورت توافقی انجام می‌شد. خرید خرما در سال گذشته ۷۰۰ تن بوده است که این میزان در سال جاری، افزایش ۲۰ هزار تنی داشته است. همچنین خرید تضمینی گندم امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده است اما میزان خرید تضمینی کلزا در سال جاری افزایش یافت.

معین راد با بیان اینکه برنج به اندازه کافی موجود است، تصریح کرد: برنج هندی ۱۱۲۱ با قیمت مصوب هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی ۱۸۵ هزار تومان در حال توزیع است. تامین کننده این برنج‌ها، اداره کل غله و بازرگانی است و ما از طرف سازمان جهاد کشاورزی، توزیع آن را انجام می‌دهیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.