تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
6
رییس مرکز بهداشت خوزستان:

کنترل مرز‌ها برای جلوگیری از سویه‌های جدید کرونا تشدید شود

  • کد خبر : 11915
  • 05 تیر 1401 - 16:36
کنترل مرز‌ها برای جلوگیری از سویه‌های جدید کرونا تشدید شود
امید جنوب - رییس مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم ادامه کنترل مرز‌های خوزستان برای جلوگیری از ورود واریانت‌های جدید کرونا تاکید کرد.

سیدمحمد علوی روز یکشنبه می‌گوید: هر چند ۸۰ درصد شهر‌های کشور و بیش از ۹۰ درصد شهر‌های خوزستان در حالت آبی قرار دارند، اما باید بدانیم که این وضعیت شکننده است.

او گفت: طبق آمار و گزارشات، خیز مجدد بیماری در دنیا شروع شده و موارد بیماری نسبت به هفته گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. همچنین موارد بیماری در کشور‌های اروپایی بزرگ بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افرایش یافته که علت آن، واریانت‌های جدید اُمیکرون است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: در منطقه خاورمیانه و به ویژه همسایگان شرقی و غربی ما، موارد بیماری در حال افزایش است و با توجه به ترددی که در مرز‌ها صورت می‌گیرد احتمال ورود واریانت و زیرواریانت‌ها از این طریق وجود دارد لذا باید کنترل مرز‌ها با شدت بیشتری انجام شود.

این مقام مسئول دلیل دیگر خیز بیماری را افت پوشش واکسیناسیون و ایمنی در کشور و خوزستان دانست و گفت: تاکنون بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده، اما با این وجود پوشش ما نسبت به ماه‌های قبل ثابت مانده است.

به گفته آقای علوی؛ هم اکنون پوشش نوبت اول واکسیناسیون در خوزستان ۸۵ درصد، نوبت دوم ۷۴.۳ و نوبت سوم ۳۴.۳ درصد است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: طبق نظر سازمان جهانی بهداشت، بیماری کرونا مثل آنفولانزا شده و هر سال باید یک دُز واکسن تزرزق کنیم لذا توصیه می‌شود آن‌ها که تا به حال واکسن نزده اند نسبت به این امر اقدام کنند همچنین کسانی که واکسیناسیون آن‌ها کامل نیست دُزهای بعدی را دریافت کرده و آن‌ها که واکسیناسیون کامل انجام داده اند برای سال ۱۴۰۱ یک دُز واکسن بزنند.

این مقام مسئول گفت: لازم است که در کنار واکسیناسیون، شیوه نامه بهداشتی را رعایت کنیم که متاسفانه این روز‌ها در خوزستان کمتر از ماسک استفاده می‌شود.

او  در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون موردی از بیماری التور در استان مشاهده شده است؟ گفت: تا به حال مواردی از بیماری شایع التور در استان پیدا نشده، اما در مرز غربی کشور موارد التور در حال افزایش است بنابراین باید مراقبت لازم انجام شده و شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط به آب و مواد غذایی را رعایت کنیم.

هم اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی کرونایی هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.