تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
7

کشف ۷۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز

  • کد خبر : 4961
  • 15 آبان 1400 - 9:41
کشف ۷۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز
امید جنوب - سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ۷۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال(ماینر) در عملیات ماموران انتظامی و با دستور مقام قضایی در کلانشهر اهواز کشف و جمع‌آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، مهرداد فارسی مدان شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به شناسایی عوامل استخراج رمز ارز غیرمجاز و تحویل آنها به مقام قضایی افزود: تعداد ۶۳ دستگاه ماینر S۹ در شهرک صنعتی اهواز که از برق غیر مجاز استفاده می‌کردند کشف و جمع آوری شد.

وی با اشاره به کشف و جمع آوری ۱۰ دستگاه ماینر در منطقه کیان آباد اهواز که از کنتور دستکاری شده استفاده می‌کردند ، گفت : هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلو وات ساعت یعنی معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که فشار بسیار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم می‌کند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش دهند.

دستگاه‌ های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

بر این اساس تاکنون حدود چهار هزار دستگاه استخراج رمز ارز در شهرستان اهواز کشف و ضبط شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4961

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.