تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

کتاب نویسنده اهوازی در مورد سینمای ایران و جهان زیر چاپ رفت

  • کد خبر : 3291
  • 30 شهریور 1400 - 10:46
کتاب نویسنده اهوازی در مورد سینمای ایران و جهان زیر چاپ رفت
امید جنوب - کتاب «قرائتی روان‌شناختی از ۴۷ اثر سینمایی ایران و جهان» اثر خالد لویمی نویسنده اهوازی به زیر چاپ رفت و در روزهای آینده در کتاب‌فروشی‌ها عرضه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، کتاب «قرائتی روان‌شناختی از ۴٧ اثر سینمایی ایران و جهان» اثر خالد لویمی نویسنده اهوازی به زیر چاپ رفت و در روزهای آینده در کتاب‌فروشی‌ها عرضه خواهد شد که نویسنده در این کتاب منتخبی از مهم‌ترین آثار سینمایی ایران و جهان را که حاوی لایه‌هایی معنایی و روان‌شناختی هستند، مورد تحقیق و بازخوانی قرار داده است.

خالد لویمی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در این کتاب آثار، اقتباس‌های مهم تاریخ سینما از نویسندگان شهیر و ژانرهای مختلف سینمایی دیده می‌شود.

وی توضیح داد: متن‌هایی که به‌دقت نگاشته می‌شوند، توقف و تأمل می‌طلبند و همین‌طور دیگر نشانه‌ها و پیام‌های چارچوب‌بندی شده‌ای که خالق آنها در خلقشان تأنی و اندیشه‌ای و در بیانشان معنایی نهفته داشته است.

این نویسنده افزود: از جمله متن‌هایی که به زبانی هنری هم روایتگر و هم تولیدکننده ایده، تصور، ذهنیت و اندیشه در آدمی هستند، آثار سینمایی است خاصه آن دست از ساخته‌هایی که با رویکردی روان‌شناختی و جامعه‌شناختی سطح تماس بیشتری با واقع زیستی آدمیان دارند و با کاوش در اعماق وجود انسان زمینی، از رنج‌ها و شادی‌ها، تلاش‌ها و امیدها، افت‌ها و خیزها، طمع‌ها و انگیزه‌ها، قدرت‌ها و ضعف‌ها، سادگی‌ها و پیچیدگی‌ها، شکل‌ها و سیرت‌ها، ساخت‌ها و خرابی‌ها و عشق‌ها و نفرت‌های زیست انسانی می‌گویند.

بر این اساس در این کتاب تلاش شده است تا حد امکان و حسب تشخیص نویسنده، شاخص‌ترین و عمقی‌ترین آثار سینمایی ایران و جهان که اشاراتی معنایی به درونیات انسان دارند، اختیار شود و در باب آنها قرائتی و تأویلی بر متنشان نگاشته شود.

البته در کنار این‌گونه فیلم‌ها، تعدادی اثر سینمایی که بر پایه اقتباس از آثار برجسته ادبی بوده‌اند و همچنین یک سریال تخیلی و مستندی زیبا نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

این کتاب با ۱۱۰ نسخه از انتشارات سها، وارد بازار کتاب می‌شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3291

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.