تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
11
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون خبرداد:

کاهش چشم گیر مبتلایان به کرونا با افزایش پوشش واکسیناسیون

  • کد خبر : 5556
  • 02 آذر 1400 - 14:13
کاهش چشم گیر مبتلایان به کرونا با افزایش پوشش واکسیناسیون
امید جنوب - رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کارون گفت: طی چند هفته اخیر هیچ مرگ ناشی از کرونا نداشتیم و تعداد مبتلایان کرونایی‌ در شهرستان کارون به یک یا دو بیمار رسیده بود و در بعضی روزها اصلا مبتلا به کرونا و پی سی آر مثبت هم نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر یوسف خلیف پور پش از ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی یکی دو هفته گذشته وضعیت کرونا از نظر میزان مبتلایان و مرگ و میر کاهش چشم گیری داشته است.
وی افزود: طی چند هفته اخیر هیچ مرگ ناشی از کرونا نداشتیم و تعداد مبتلایان کرونایی‌ در شهرستان کارون به یک یا دو بیمار رسیده بود و در بعضی روزها اصلا مبتلا به کرونا و پی سی آر مثبت هم نداشتیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کاهش آمار مبتلایان به کرونا، گفت: بعد از پیک پنجم کرونا، افت محسوسی در تعداد بستری موارد مرتبط با کرونا را شاهد بودیم و شروع واکسیناسیون کمک کرد تا به اندازه زیادی این موضوع مهار شود.
خلیف پور عنوان کرد: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا در شهرستان کارون به ۶۰ درصد رسیده است که با توجه به متوسط پوشش واکسیناسیون استان، ما پایین تر هستیم اما سرعت واکسیناسیون طی یکی دو ماه گذشته بالاتر رفته و اگر با همین سرعت پیش برود طی روزها و هفته های آتی پوشش مناسبی پیدا می کنیم.
وی خبر داد: تا کنون نزدیک به ۶۹ هزار و ۵۸۹ نفر واکسن کرونا نوبت اول و بیش از ۳۴ هزار نفر هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همچنین جمعیت شهرستان کارون ۱۸۶ هزار نفر است و کسانی که واجد شرایط دریافت واکسن کرونا می باشند ۱۱۵ هزار نفر افراد ۱۸ سال به بالا هستند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون تصریح کرد: حدود ۱۹ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال هم واجد شرایط واکسیناسیون کرونا هستند و جمعیت هدف واکسیناسیون کرونا در این شهرستان چیزی بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار نفر است.
خلیف پور با اشاره به نوع واکسن های موجود در این شهرستان اظهار کرد: از لحاظ تنوع واکسن، تمام واکسن ها در شهرستان کارون موجود بوده است اما ابتدا تا اندازه ای محدودیت داشتیم که به مرور زمان این محدودیت برطرف شد.
وی گفت: آن دسته از افرادی که در پیک پنجم وارد ای سی یو شدند اکثرا کسانی بودند که یا واکسن نزده بودند یا دوره واکسیناسیون آنها کامل نشده بود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون تصریح کرد: تا بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف دو نوبت واکسن کرونا را دریافت نکنند نمی توانیم جشن مهر کرونا را بگیریم و هنوز با این پوشش فاصله داریم. نه تنها در شهرستان کارون بلکه در تمام خوزستان تا مردم هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند زمان زیادی طول می کشد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5556

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.