تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5
عضو شورای شهر کارون :

کاهش هزینه‌های شهرداری ضروری است

  • کد خبر : 8783
  • 03 اسفند 1400 - 20:10
کاهش هزینه‌های شهرداری ضروری است
امید جنوب _ عضو شورای اسلامی شهر کارون گفت: با توجه به میزان درآمد شهرداری و هزینه‌های آن برای برون‌رفت از شرایط کنونی، کاهش هزینه‌های شهرداری ضروری است.

محمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار امید جنوب ، در خصوص درآمدهای شهرداری، اظهار کرد: با توجه به میزان درآمد شهرداری و اوضاع حاکم بر شهر و توجه به اینکه بدهی شهرداری به پیمانکاران و ادارات زیاد است، باید هزینه‌های شهرداری کاهش یابد تا از وضعیت کنونی خارج شویم.

وی افزود: سیاست شورای اسلامی شهر باید در جهت انقباض بودجه و کم کردن هزینه‌ها در سال آینده باشد، در همین راستا خواسته برخی اعضای شورای اسلامی شهر اجرای برخی پروژه‌های عمرانی به صورت امانی است، در این صورت بسیاری از هزینه‌های شهرداری به نصف خواهد رسید.

عضو شورای اسلامی شهر کارون گفت: مخالفان این امر پایین آمدن کیفیت را بهانه می‌کنند، در حالی که می‌شود با مدیریت صحیح و استفاده از منابع انسانی متخصص و قوی، کار را با کیفیت بیشتری و بهتر از پیمانکار انجام داد و با این کار می‌توان چندین پروژه امانی به جای یک پروژه پیمانی انجام داد.

برنامه‌های درآمدزا برای شهرداری تدوین نشده استوی تصریح کرد: با وجود پیشنهاد برنامه‌های درآمدزا به شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ چنین امری پیش‌بینی نشد و هزینه‌های شهرداری به جای کاهش در حال افزایش است.

ناصری ادامه داد: در بحث ترسیم و تدوین برنامه‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت به ویژه بخش خدمات در سنوات قبل تصمیمات صحیحی گرفته نشده، ادامه این روند نشان از نقص در سیستمی است که بر آن نظارت می‌کنیم، راهکارهایی برای برون‌رفت از این وضعیت داده شده، اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: شهرداری “کوت عبدالله” برای افزایش درآمد نیازمند تغییراتی در چیدمان خود است، اما از آنجایی که وظیفه شورای اسلامی شهر نظارت در چهارچوب قانون است، دخالت در این زمینه نداشته و تغییرات نیز انجام نشده است و اگر این روال ادامه یابد، قطعاً در آینده مورد نکوهش و انتقاد شهروندان قرار خواهیم گرفت با این حال همچنان امیدواریم که برنامه‌های درآمدزا تدوین و پیشنهاد داده شود.

لزوم تشکیل کارگروه تدوین و تعریف پروژه عمرانی عضو شورای اسلامی شهر کارون ادامه داد: با توجه به اینکه بودجه جاری پاسخگوی تمام هزینه‌های شهرداری “کوت عبدالله” نیست، به عنوان عضو شورای اسلامی شهر درخواست تشکیل کارگروه مطالعات، نیازسنجی، تعریف و تدوین پروژه‌های عمرانی داده شد تا منابع اعتباری جذب شود، تشکیل این کارگروه متشکل از افراد متخصص در زمینه‌های مختلف و ارائه پروژه‌ها به سازمان برنامه و بودجه، الزامی است، اما تاکنون این امر نیز محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در جهان امروز سیستم مدیریت شهری روزبه‌روز در حال تغییر پیشرفت است، سکون و روزمرگی سیستم شهرداری و شورای اسلامی شهر برای شهر مانند سم است، هنوز در ارائه خدمات ضعیف عمل می‌کنیم و به این نتیجه نرسیده‌ایم که برای درآمدزایی باید برنامه‌ریزی کنیم و به برنامه‌های داده شده توجه نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.