تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
5
مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان عنوان کرد

کاهش رسوب کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

  • کد خبر : 8715
  • 03 اسفند 1400 - 11:05
کاهش رسوب کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره)
امیدجنوب- مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، کاهش ۲۹ درصدی موجودی کالای اساسی در انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) را داشته‌ایم و شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای در مدت ماندگاری انواع کالای اساسی در این مجتمع بندری هستیم.

عادل دریس در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بارگیری کالاهای اساسی در ۱۱ ماهه سال جاری در بندرامام خمینی (ره)، اظهار کرد: رسوب کالای اساسی در انبارهای این مجتمع بزرگ بندری به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت و بندر امام خمینی(ره) با تخلیه و بارگیری بیش از ۷۰ درصد کالاهای اساسی به عنوان هاب غلات کشور  نقش به‌سزایی در زنجیره‌ تامین کالای کشور ایفا می‌کند.

‎به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۷۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی پهلوگیری کردند، افزود: بیش از ۱۶ میلیون تن انواع کالای اساسی شامل دانه روغنی، کنجاله سویا، ذرت، گندم، جو، شکر، برنج و روغن خوراکی تخلیه شده است و این میزان کالا، رشد ۲۱ درصد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

‎مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، کاهش ۲۹ درصدی موجودی کالای اساسی در انبارهای مجتمع بندری امام خمینی (ره) را داشته‌ایم و به همین منظور با بهبود فرآیندهای بارگیری و خروج کالاهای اساسی شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای در رسوب و مدت ماندگاری انواع کالای اساسی در این مجتمع بندری هستیم.

‎مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به دلایل تسریع خروج کالا از انبارها گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی، اصلاح فرآیندهای ترخیص و صدور مجوزهای لازم و به کارگیری حداکثر توان تجهیزاتی در عملیات تخلیه و بارگیری از اهم عواملی است که موجب تسریع در فرآیند خروج کالاهای اساسی شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.