تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

چاپ یافته‌های کرونایی استاد خوزستانی در مجله بین‌المللی

  • کد خبر : 7822
  • 27 دی 1400 - 10:43
چاپ یافته‌های کرونایی استاد خوزستانی در مجله بین‌المللی
امید جنوب- عضو هیات علمی گروه گیاه‌پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز از چاپ مقاله‌ای با موضوع «طراحی پپتید مهارکننده‌ی آنزیم پروتئاز کویید-۱۹ با استفاده از مهارکننده‌های حشرات» در مجله بین‌المللی Computers in Biology and Medicine خبر داد.

دکتر سیدعلی همتی در این خصوص اظهار کرد: در این مقاله با بررسی ویژگی‌های آنزیم پروتئاز اصلی ویروس کرونا عامل COVID-۱۹ (با توجه به نقش اساسی آن در تکثیر و عفونت‌زایی) به غربال‌گری میان مهارکننده‌های متعدد مشتق‌شده از حشرات پرداخته ‌شده و سرانجام دو پپتید مهارکننده با کارآیی مطلوب در برابر آنزیم پروتئاز اصلی SARS-CoV-۲ شناسایی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: این پژوهش با همکاری دکتر سعید تابعین از اعضای هیات علمی گروه گیاه‌پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز انجام‌ شده است و امیدواریم نتایج از آن به‌عنوان نقشه راهی مؤثر برای کشف داروهای جدید در برابر SARS-CoV-۲ استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، این پژوهش با هدف کشف مهارکننده‌های پروتئاز مشتق از حشرات به عنوان «عوامل با پتانسیل مطلوب در برابر پروتئاز اصلی SARS-CoV-۲» از طریق محاسبات in-silico انجام‌ شده است. همچنین مطالعات شبیه‌‏سازی داکینگ مولکولی با روش‌های AutoDock و HADDOCK برای ۶۰ مهارکننده پروتئازی حشرات به همراه شبیه‌سازی‌های Molecular Dynamics وBiovia Discovery Studio، برای تفسیر میان‏‌کنش‌های متقابل بین پپتیدهای منتخب و Mpro صورت پذیرفتند.

در این پژوهش، ویژگی‌‏های فارماکوکینتیک، سمیت و خواص لیپینسکی پپتیدهای غربال‌شده مورد مطالعه و با خواص داروهای مورد تائید FDA مقایسه شده است. نتایج مدل‌سازی و شبیه‌سازی مولکولی نشان می‌دهد که ۱KJ۰-۷ و۲ERW-۹ پپتیدهای مطلوبی در برابر SARS-CoV-۲ به عنوان عوامل ضدویروس هستند که ممکن است به کاهش عفونت‌های COVID-۱۹ و موارد مرگ‌ومیر در آینده نزدیک کمک کند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.