تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
15
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مطرح کرد:

پیش بینی آینده‌ای روشن برای نیشکر هفت تپه پس از واگذاری

  • کد خبر : 5323
  • 26 آبان 1400 - 23:02
پیش بینی آینده‌ای روشن برای نیشکر هفت تپه پس از واگذاری
امید جنوب - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: آینده ای روشن برای نیشکر هفت تپه پس از واگذاری پیش بینی می شود

به گزارش خبرنگار امید جنوب ، عبدعلی ناصری در اولین جشنواره برداشت نیشکر اظهار کرد: شرکت های توسعه نیشکر در محل هایی بنا شده اند که در محاصره آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری قرار دارند و این شرکت‌ها به جاذبه های گردشگری جذابیت بیشتری داده اند.

وی افزود: از سال ۱۳۶۹ که طرح توسعه نیشکر مصوبه مجلس شد تا به امروز از فراز و نشیب های مختلف عبور کرده و به مسیر مشخص که تولید ۷۰۰ هزار تن شکر است رسید و این پتانسیل را دارد که در شرایط عادی به این میزان تولید ادامه دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: وضعیت سوددهی شرکت توسعه نیشکر با رقم ثابت و مشخصی بود و سال ۹۶ بهترین سال توسعه نیشکر با تولید ۶۲۹ هزار تن شکر بود اما در سالهای ۹۷-۹۸ با خشکسالی و پس از آن سیلاب باعث شد ۴۰ هزار هکتار اراضی نیشکر از بین بروند.

وی تصریح کرد: از فروردین ماه امسال تا کنون خشکسالی را تجربه کردیم که در ۵۰ سال اخیر آن را شاهد نبودیم و از این بابت تحت فشار بودیم.

ناصری با اشاره به معضل بی آبی و بی برقی در سال جاری ادامه داد: با وجود خشکسالی تولید باید حفظ می شد و این کار را سخت تر کرد. اما خوشبختانه توانستیم نیروگاههای کارخانه خام توسعه نیشکر را فعال نگه داریم و دستگاههای جدیدی را خریداری کنیم که با این وجود دو ماه کمبود برق را جبران و برق به شبکه تزریق کردیم و این افتخار بزرگی برای نیشکر بود.

وی با اشاره به نیشکر هفت تپه اضافه کرد: مسئله حقوق و دستمزد کارکنان این شرکت را پس از واگذاری و انتقال مالکیت به شرکت توسعه نیشکر حل کردیم، دنبال آن هستیم که تولید مناسب داشته باشیم و برنامه هایی در این راستا تدارک دیده ایم و از یکم دی ماه برداشت نیشکر از هفت تپه شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته و انتقال مالکیت کامل شرکت هفت تپه به توسعه نیشکر آینده روشنی را می بینم و خواسته ما این است با خسارات وارد شده این شرکت به تولید خود ادامه دهد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.