تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
12
مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گفت؛

پیش‌بینی تولید ۲ میلیون تن اسلب و بیلت تا سال ۱۴۰۴

  • کد خبر : 9255
  • 18 اسفند 1400 - 18:13
پیش‌بینی تولید ۲ میلیون تن اسلب و بیلت تا سال ۱۴۰۴
امید جنوب- مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گفت: با اقدماتی که در حال انجام است پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴، دو میلیون تن بیلت و اسلب تولید کنیم.

حسین کهزاد اظهار کرد: کلنگ زنی فولاد شادگان در سال ۸۵ انجام شد اما به دلیل مسائلی که در آن زمان وجود داشت آنگونه که باید پیش نرفت. در سال ۹۳ شرکت فولاد خوزستان ۶۵ درصد سهام آن را خریداری کرد و اقدام لازم در جهت پیش برد آن انجام شد.

وی افزود: در سال ۹۶، واحد احیا فولاد شادگان راه اندازی شد و امسال نیز برنامه داریم تا از ظرفیت واحد احیا استفاده و از مرز ۸۰۰ هزار تن عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گفت: این واحد با افزایش فعالیت خود از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده نیمه اول سال ۱۴۰۲ با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن تولید بیلت به بهره برداری خواهد رسید.

کهزاد با بیان اینکه از محل مازاد فاینانس، قرارداد یک کارخانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تنی اسلب تعریف شد، توضیح داد: برای ساخت، نصب و تهیه قطعات داخلی در حال برگزاری مناقصه هستیم. تمام تلاش ما این است تا نیمه اول سال آینده فاز دوم کارخانه اسلب فعال شود.

وی تصریح کرد: با آغاز فاز دوم فعالیت کارخانه اسلب، مجموعاً تولید فولاد شادگان تا سال ۱۴۰۴ به دو میلیون تن اسلب و بیلت خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از نیروهای فولاد شادگان بومی شهرستان هستند، ادامه داد: هدف ما از روز اول به کار گیری نیروهای بومی بود، همچنین برای اینکه از لحاظ اشتغال‌زایی اقدامی انجام داده باشیم و قطعات را با هزینه کمتری وارد کنیم در حال برگزاری چندین مناقصه برای توسعه فعالیت خود هستیم.

کهزاد توضیح داد: با هدف تجهیز کارگاه در منطقه صنعتی شادگان امیدواریم این مناقصات در سال آینده نهایی شوند و بتوانیم شروع کار ساخت تجهیزات فولاد شادگان را در شهرک صنعتی شادگان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در راستای حفظ محیط زیست، پروژه‌های متعددی از جمله راه اندازی کامل غبارگیرها و توسعه فضای سبز با برگزاری مناقصه ۱۲ هکتاری در نظر گرفته شده است که در سال ۱۴۰۱ افزایش این میزان فضای سبز را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان هزینه مسئولیت‌های اجتماعی فولاد شادگان را حدود چهار میلیارد دانست و گفت: این میزان بودجه را در سطح شهرستان در بخش‌های مختلف عمرانی، بهداشتی و غیره هزینه کرده‌ایم و در تلاش هستیم کمبودهای موجود را مرتفع کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.