تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
3

پنج کشتی حامل گندم و شکرخام در بندرگاه امام خمینی پهلو گرفتند

  • کد خبر : 4183
  • 20 مهر 1400 - 10:54
پنج کشتی حامل گندم و شکرخام در بندرگاه امام خمینی پهلو گرفتند
امید جنوب - مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: پنج فروند کشتی اقیانوس پیما حامل گندم و شکر خام روز سه‌شنبه در اسکله‌های غلات بندر امام خمینی پهلو گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، امید جهان نژادیان روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این محموله‌ها شامل چهار فروند کشتی گندم به وزن ۳۰۱هزار و ۵۰۰ تن گندم و یک کشتی حامل ۶۵هزار تن شکر خام وارداتی است.
وی با بیان اینکه محموله‌های گندم و شکر خام وارداتی به سفارش شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران بوده است افزود: طبق برنامه کارتخلیه گندم و شکر پس از انجام تشریفات و نظارت های قانونی شامل استاندارد، غذا و دارو و گمرک شروع می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: روزانه حدود ۴۰هزار تن تخلیه بار از این کشتی ها انجام می شود که از این میزان ۱۵ تا ۲۰هزار تن حمل یکسره به سایر استان ها خواهیم داشت.
جهان نژادیان با بیان اینکه حدود ۳۵۰هزار تن گندم ، ۱۵۰هزار تن روغن خام خوراکی و ۶۵هزار تن شکر در انبارهای بندرامام خمینی وجود دارد افزود:این کالاهای اساسی به تدریج از انبارهای بندر امام خمینی خارج و توسط شبکه حمل و نقل ریلی و جاده ای به مناطق هدف حمل می‌شود.
به گفته وی هم اکنون هیچ کالای اساسی رسوبی(غلات) که ۲ ماه از زمان تخلیه آن گذشته و بلاتکیف باشد در بندر امام خمینی وجود ندارد چون غلات وارداتی ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز از بندرگاه به سایر استان های نیازمند حمل می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱.۸میلیون تن کالای اساسی(غلات) از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده که  از این میزان ۱.۴میلیون تن به نقاط مختلف کشور ارسال شده است.
جهان نژادیان افزود:براساس برنامه ابلاغی شرکت بازرگانی دولتی ایران ، تا پایان امسال ۲ میلیون تن غلات دیگر از طریق بندر امام خمینی به منظور تامین نیازهای داخلی وارد کشور می‌شود.
پیش بینی شده با توجه به شدت خشکسالی در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده و همچنین کاهش شدید تولیدات محصولات اساسی به خصوص گندم ، حجم واردات غلات مورد نیاز کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.
حدود ۸۵درصد حجم کالاهای اساسی(غلات و نهاده‌های دامی) مورد نیاز کشور از طریق بندرامام خمینی وارد کشور می‌شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4183

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.