تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
9

پنجمین هاروستر ساخت توسعه نیشکر رونمایی شد

  • کد خبر : 2179
  • 03 شهریور 1400 - 19:10
پنجمین هاروستر ساخت توسعه نیشکر رونمایی شد
امید جنوب - از پنجمین هاروستر (دروگر نیشکر) ساخت شرکت توسعه نیشکر و صنایع رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط‌عمومی، همزمان با آغاز کشت نیشکر در کشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکر، آیین رونمایی از پنجمین هاروستر ساخت شرکت توسعه نیشکر در کشت و صنعت سلمان فارسی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این دروگر نیشکر به همت متخصصان کشت و صنعت سلمان فارسی و همکاری تولیدکنندگان داخلی استان طراحی و ساخته شده است.

در همین زمینه، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر بومی‌سازی هاروستر را گامی مهم در شرایط تحریمی حاکم بر کشور عنوان کرد و بیان داشت: با بهره گیری از توان علمی و پژوهشی صنعت نیشکر اقدامات موثری در زمینه خودکفایی تجهیزات کشاورزی مورد نیاز این صنعت برداشته شده است‌.

دکتر عبدعلی ناصری افزود: نبوغ و همت متخصصان صنعت نیشکر، تهدید تحریم ها را به فرصت شکوفایی تبدیل کرده و تاکنون با تکیه بر دانش بومی دروگرهای چرخ لاستیکی و زنجیری در این شرکت ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، ساخت دروگر نیشکر را اقدامی راهبردی در صنعت نیشکر برشمرد و افزود: بیش از ۵۰ درصد تولیدات کشاورزی خوزستان مربوط به نیشکر است و این امر بر مسئولیت های ما در زمینه توجه به ساخت تجهیزات داخلی می‌افزاید.

به گفته او، برداشت سبز نیشکر در شرکت‌های هفتگانه توسعه نیشکر سالیانه در حال توسعه است و امسال نیز با توجه به بهینه‌سازی مکانیزاسیون برداشت محصول، نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

افزایش بهره‌وری و خودکفایی با ساخت دروگر نیشکر

مدیرعامل کشت و صنعت سلمان فارسی نیز به اهداف ساخت اولین دروگر نیشکر در این شرکت اشاره کرد و گفت: این دستگاه نقش مهمی در برداشت مکانیزه نیشکر به روش سبز و محافظت از محیط زیست دارد.

به گفته امین نصیریان، سیستم‌ها و قطعات این هاروستر چرخ لاستیکی از سوی متخصصین کشت و صنعت سلمان فارسی در راستای افزایش بهره‌وری و خودکفایی در صنعت نیشکر ساخته شده است.

از دستگاه هاروستر در فرآیند برداشت نیشکر استفاده می شود و پیش از این نیز کشت و صنعت‌های امیرکبیر، دهخدا و امام خمینی(ره) موفق به بومی سازی و ساخت این دستگاه شدند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.