تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
33
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان:

پروژه دفع آبهای سطحی در مناطق الهادی و باهنر اهواز با فوریت دنبال شود

  • کد خبر : 1115
  • 16 مرداد 1400 - 13:54
پروژه دفع آبهای سطحی در مناطق الهادی و باهنر اهواز با فوریت دنبال شود
امید جنوب - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه اجرای پروژه فاضلاب و دفع آبهای سطحی کلانشهر اهواز علیرغم چالش های فنی در حال پیشروی است گفت: خطوط انتقال این پروژه باید با جدیت و بصورت فوری در مناطق الهادی و باهنر از سوی شرکت آبفای اهواز اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، فاضل عبیات روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بازدید امروز صبح خود از مناطق مختلف اهواز در راستای بررسی وضعیت اجرای پروژه دفع آبهای سطحی و خطوط انتقال فاضلاب اظهار داشت: در سال های ۹۸ و ۹۹ همزمان با فصل بارندگی، نقاط مختلف شهرستان اهواز همچنین برخی دیگر از شهرستان های اهواز دچار آبگرفتگی متعددی شدند.

وی ادامه داد: در راستای رفع این مشکل ویژه شهرستان اهواز، برنامه ریزی و اعتبارات قابل توجهی پیش‌بینی شد و به همین منظور، نقاطی که اجرای پروژه جمع آوری آبهای سطحی و دفع فاضلاب در آنها ضروری بود؛ تعیین شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه امروز به صورت میدانی از سه نقطه از کلانشهر اهواز که دارای مشکلات متعدد در این رابطه بودند بازدید کارشناسی انجام شد گفت: ایستگاه پمپاژ الهادی و مسیر آن به سمت رودخانه کارون اولین نقطه از شهر اهواز بود که بصورت میدانی از آن بازدید شد و متولیان این حوزه در خصوص روند اجرای پروژه گزارش هایی را ارائه کردند.

عبیات افزود: برای رفع مشکلات مربوط به اجرای خطوط و پروژه دفع آبهای سطحی با محور ایستگاه پمپاژ الهادی، تصمیم کاربردی اتخاذ و در دستور کار شرکت آبفای اهواز قرار گرفت.

وی بیان‌داشت: این ایستگاه به منظور دفع آبهای سطحی ناشی از بارندگی‌ احداث می‌شود که طول مسیر انتقال خطوط آن ۳.۵ کیلومتر است.

عبیات تصریح‌کرد: به‌منظور رفع مشکلات مربوط به این پروژه، بخشی از این خطوط انتقال از محوطه دانشگاه شهید چمران اهواز عبور خواهد کرد و در همین راستا با رئیس این مجموعه دانشگاهی مذاکراتی صورت گرفته است.

وی بیان‌داشت: در صورت تایید کمیته فنی دانشگاه شهید چمران اهواز، کار مربوط به احداث خطوط انتقال آبهای سطحی از ایستگاه پمپاژ الهادی به اتمام خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان به بخش دیگری از بازدید انجام شده اشاره‌کرد و گفت: بررسی‌ لازم در رابطه با اجرای پروژه خطوط انتقال و دفع آبهای سطحی و فاضلاب شهر اهواز در ایستگاه اصلی شرق اهواز انجام شد.

وی با بیان اینکه در ایستگاه پیچ وار وضعیت تخلیه فاضلاب شرق اهواز مورد بررسی قرار گرفت ادامه‌داد: بخشی از فاضلاب شهر اهواز در این مسیر به اسمت نهر ماله هدایت می‌شود.

عبیات یادآورشد: در ارتباط با کلکتور اصلی فاضلاب شرق اهواز، پروژه ای دشوار در دست انجام است که عبور خطوط انتقال از سه ریل آهن و همچنین نوع زمین مربوطه از چالش‌های فنی این پروژه محسوب می شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان به برآورد صورت گرفته از پروژه دفع و جمع آوری فاضلاب و آبهای سطحی اهواز در منطقه قلعه چنعان اشاره کرد و گفت: برای تسریع در اجرای این پروژه اولویت هایی برای شرکت آبفای اهواز درنظر گرفته شده است که باید با جدیت مورد پیگیری و اجرا قرار گیرند.

وی تصریح کرد: روند اجرای پروژه دفع و جمع آوری فاضلاب و آبهای سطحی شهرستان اهواز با جدیت و به صورت مستمر از سوی معاون عمرانی استانداری خوزستان مورد پیگیری قرار می گیرد و تلاش های ویژه برای تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه ها در دست انجام است.

پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز ۳۵۰ میلیون یورو اعتبار لازم دارد که با اجرای این پروژه تا ۶۵ درصد مشکلات فاضلاب این شهر برطرف خواهد شد.

مقام معظم رهبری دستور تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای پروژه فاضلاب اهواز به مبلغ ۵۰ میلیون یورو را نیز دادند.

فاضلاب اهواز در چند سال گذشته در پی ریزش بخشی از خطوط فرسوده فاضلاب و مسدود بودن، به ویژه هنگام بارندگی با پس زدگی در خیابان‌ها روبه رو است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1115

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.