تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
14

ویژه‌نامه اولین جشنواره «شکرستان ۱۴۰۰» منتشر شد

  • کد خبر : 5454
  • 30 آبان 1400 - 13:19
ویژه‌نامه اولین جشنواره «شکرستان ۱۴۰۰» منتشر شد
امید جنوب - ویژه‌نامه نخستین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان ۱۴۰۰) همراه با یادداشت‌هایی از مدیران نیشکر و میراث فرهنگی و روزنامه نگاران و فعالان بخش گردشگری منتشر شد.

به گزارش امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این ویژه نامه یادداشتی از دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تحت عنوان «استان برندهای خاک خورده» منتشر شده‌است.
در بخشی از این یادداشت آمده‌است: «ما به دنبال ایجاد درک صحیح از جغرافیای گردشگری در خوزستان هستیم. برگزاری سالانه این جشنواره همزمان با فصل برداشت نیشکر، این فرصت را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد که با آمار و اطلاعات به روز سروکار داشته باشند. هدف ما از این کار صرف تبیین داده‌ها و گستردگی جاذبه‌های گردشگری در پیکره جغرافیایی خوزستان نیست، بلکه أساسا معرفی آنها به عنوان داده‌های پایه برای برنامه‌ریزی گردشگری است، زیرا امروزه بسته گردشگری برای بسیاری از تورگردان‌ها ناقص است و بخشی از این کاستی‌ها با شناخت پایه ای از داده‌های گردشگری به ویژه زمان و مکان جاذبه‌ها ارتباط دارد».
ناصری در این یادداشت می‌افزاید: «باید از خوزستان و شهرهای آن صدها برند و رویداد ساخت، باید تصویرمان از استان را در سطح کشور عمق و به شکلی مثبت گسترش دهیم، باید تلاش شود نگاه مثبتی از خوزستان و میراث فرهنگی و گردشگری آن در سطح کشور و در بین کشورهای همسایه ایجاد شود».
دکتر ولید آلبوناصر مدیر روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با یادداشت «چراغ خانه‌های بوم‌گردی روشن می‌شود»، پیمان نبهانی سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با یادداشت «گردشگری نیشکر به عنوان فعالیتی تجربه‌گرا»، ماجده کردستانی فعال گردشگری با یادداشت «گردشگری نیشکر رویِ نفت را کم می‌کند» و دکتر مجید شمس استاد دانشگاه با یادداشت «ارتقای معیشت محلی با رونق گردشگری» آثاری را منتشر کردند.
در پایان نیز در بخشی با عنوان «نیشکر به روایت عکاسان»، تصاویری از برداشت نیشکر عرضه شده‌است. این ویژه‌نامه در ۱۶ صفحه و همزمان با اولین جشنواره ملی برداشت نیشکر توزیع شده‌است.
این ویژه نامه به مدیرمسئولی ولید آلبوناصر و زیرنظر شورای سردبیری منتشر شده‌است. هادی خوش‌سیما دبیری تحریریه، محسن ممبینی مدیریت اجرایی و فرزاد تامرادی گرافیک این نشریه را برعهده داشتند.
این ویژه‌نامه و مطالب مندرج در آن، «ایـنـجـا» قابل دریافت است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5454

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.