تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5
رئیس شورای شهر اهواز گفت

وضعیت مطلوبی در دفع آب‌‎های سطحی داریم

  • کد خبر : 7224
  • 13 دی 1400 - 18:11
وضعیت مطلوبی در دفع آب‌‎های سطحی داریم
امید جنوب- رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در زمینه دفع آب‌های سطحی نسبت به سال‌های گذشته در شرایط بهتری قرار داریم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایمنا سیاوش محمودی، اظهار کرد: نقاط آب‌گرفتگی در بارندگی روز گذشته نسبت به هفته پیش بیشتر بوده، اما با این وجود نسبت به سال‌های گذشته در شرایط بهتری قرار داشتیم چراکه به سرعت جمع‌آوری شد و مانده آب در معابر به میزان کمتری بوده، اما این شرایط نیز مطلوب ما نیست چرا که نباید تجمع آب داشته باشیم.

وی افزود: در بارندگی دیروز خروجی ایستگاه ولی‌عصر (عج) واقع در منطقه شش دچار مشکل شده و از آنجایی که تمام خروجی‌های این منطقه به ایستگاه‌های ولی‌عصر (عج) و الهادی می‌رسند، در چند خیابان منطقه شش مانند فرحانی و کمپلو شمالی تجمع آب‌های سطحی به میزان زیادی بوده که با رفع مشکل جمع‌آوری آنها در حال انجام است به گونه‌ای که در اطراف ایستگاه هیچ گونه تجمع آبی وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در بارندگی هفته پیش در کوی فولاد و سیصد دستگاه تجمع آب به میزان زیادی صورت گرفته بود که با اقدامات انجام شده در بارندگی دیروز هیچ گونه تجمع آبی در این دو منطقه نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: بلوار شهید هاشمی در منطقه هشت نیز یکی از محل‌های تجمع آب سطحی بوده که به علت انجام تعمیرات پمپ و تأخیر در نصب آن آب گرفتگی صورت گرفت، البته با نصب این پمپ در بارندگی‌های بعدی در این بلوار که یکی از مهمترین خیابان‌های منطقه است، تجمع آب نخواهیم داشت.

محمودی ادامه داد: بعضی نقاط نیز در بارندگی‌های قبل و روز گذشته آب گرفتگی داشته که باید با همراهی آبفا و تعریف پروژه نسبت به رفع مشکل دفع آب‌های سطحی اقدام شود و طبق هماهنگی‌های انجام شده شهرداری لوله‌های انتقال آب را تأمین و اداره آبفا پروژه‌ها را اجرا کند.

وی تاکید کرد: برای مشکلات موجود باید برنامه‌ریزی و با همکاری مشترک شهرداری و آبفا برای حدود ۱۲ نقطه باقی مانده که آب‌گرفتگی وجود دارد پروژه تعریف شود تا به مرور مسائل رفع و مشکلات شهروندان کمتر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: در نقاطی مانند میدان جمهوری که در بارندگی قبل دچار ریزش شده بود، به علت فاصله کم زمانی میان دو بارندگی امکان رفع مشکل نبوده، اما به زودی رفع می‌شود به طور کلی در مقایسه با سال‌های گذشته میزان آب گرفتگی‌ها کمتر شده و در حال حاضر وضعیت به سمت رسیدن به نقطه مطلوب است.

وی با بیان اینکه در مهرماه کلنگ‌زنی یک پروژه دفع آب‌های سطحی به میزان ۱۳۰ میلیارد تومان انجام شده و در حال حاضر پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است، گفت: با تکمیل این پروژه به طول سه و نیم کیلومتر در آینده مشکل دو منطقه بحرانی شش و هشت به کلی رفع می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: به طور کلی آب‌گرفتگی‌ها در محل‌هایی بوده که یا خطوط انتقال آب فرسوده و آسیب دیده بودند و یا نیازمند تعریف پروژه بوده و خطوط انتقال وجود نداشته است در سایر مکان‌ها در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

وی تاکید کرد: آب‌گرفتگی‌های که این دوره در مرکز شهر وجود داشته به علت مشکل ایجاد شده در میدان جمهوری بوده که با رفع این مشکل تجمع آب سطحی در مرکز شهر نخواهیم داشت با این حال آب گرفتگی‌های صورت گرفته به سرعت برای تردد راحت شهروندان تخلیه شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.