تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

ورود نخستین محموله ترانزیتی از اوکراین به ‌بندر اروند‌کنار

  • کد خبر : 6553
  • 28 آذر 1400 - 13:11
ورود نخستین محموله ترانزیتی از اوکراین به ‌بندر اروند‌کنار
امید جنوب- رئیس گمرک بندر اروندکنار از ورود نخستین محموله ترانزیتی به این بندر از کشور اوکراین خبر داد

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، از اهواز به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان، علی فرهودی با اعلام خبر ورود نخستین محموله ترانزیتی به این بندر از کشور اوکراین‌‌ اظهار داشت: گمرک اروند کنار بعد از حدود سه سال تعطیلی در حوزه کالای ملوانی در مرداد ماه سال گذشته و با ورود چند لنج حامل کالای ملوانی مجدداً در این حوزه بازگشایی شد.

وی با اشاره به اینکه از آن زمان تنها در دو حوزه کالای ملوانی و صادرات ماهی و میگو مشغول به کار بوده افزود: با تلاش ها و پیگیری های بسیار حوزه نظارت گمرکات استان خوزستان، سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و محمدرضا پارسا اصیل مدیرکل گمرک آبادان مجوز ترانزیت خارجی به این گمرک اختصاص داده شد.

رئیس گمرک بندر اروند کنار تصریح کرد: هم اکنون این گمرک دارای کد ترانزیت خارجی مقصد است که این موضوع وضعیت مناسبی برای پیشرفت کار گمرک و در نهایت رونق کسب و کار و معیشت مردم منطقه فراهم می آورد و باعث ارتقای جایگاه گمرک اروند کنار در بین گمرکات کشور می شود.

فرهودی عنوان کرد: در همین ارتباط محموله ترانزیتی که از کشور اوکراین وارد و به گمرک بازرگان به عنوان گمرک مبدأ اظهار شده در تاریخ ۲۴ آذر ماه برای ترانزیت خارجی به کشور کویت وارد گمرک اروند کنار شده است.

وی با اشاره به ارزش ۱۷ میلیارد ریالی محموله بیان کرد: محموله پس از طی مراحل قانونی و انجام تشریفات گمرکی به مقصد کشور کویت بارگیری و ارسال می شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.