تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6

ورود محموله ۱۰۰ هزار دزی واکسن کرونا به خوزستان

  • کد خبر : 2287
  • 06 شهریور 1400 - 13:03
ورود محموله ۱۰۰ هزار دزی واکسن کرونا به خوزستان
امید جنوب - رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ورود یک محموله ۱۰۰ هزارتایی واکسن کرونا به خوزستان خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۹ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز تزریق واکسن در استان خوزستان مراجعه‌ می کنند که این رقم در هفته گذشته به رقم ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

وی همچنین در خصوص روند بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان با اعلام شناسایی روزانه ۵۰۰ بیمار بستری و مشکوک به کرونا در این استان گفت: در شبانه‌روز گذشته ۴۴۰ بیمار به صورت سرپایی درمان شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از آنجا که کلینیک‌های بهداشتی در اهواز به دلیل تعداد زیاد مراجعه کنندگان بسیار شلوغ هستند یک مرکز نمونه گیری از سوی گروه جهادی شهید فرجوانی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: حدود سه هزار بیمار در بیمارستان های خوزستان بستری هستند که ۵۳۶ نفر در بخش های ویژه و ۱۲۶ نفر اینتوبه ای می باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در هفته منتهی به پنجم شهریورماه نسبت به هفته قبل کل موارد بیماری در استان خوزستان ۵.۶ درصد افزایش یافت همچنین موارد بستری ۱۱ درصد و فوتی ها ۲۴ درصد افزایشی بود.

وی افزود: هفته گذشته ۸۳ فروند کشتی از امارات وارد ایران شدند که از سرنشینان آنها نمونه گیری کرونا انجام شد. در ۱۹ کشتی افراد مثبت کرونایی وجود داشت.

ابول نژادیان گفت: روزانه ۱۶ هزار تست کرونا در استان خوزستان انجام می‌شود که ۵۰ درصد تست های پی سی آر مثبت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه با اشاره به بازدید روز گذشته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از هیات ابوالفضل العباس اهواز که روزانه تا سه هزار دز واکسن تزریق می‌ کند گفت: این اقدام هیات ابوالفضل العباس (ع)  اهواز مورد استقبال وزیر قرار گرفت و آنرا  الگویی در کشور دانست که باید فیلم آن ساخته شود. همچنین حسینیه آیت‌الله کعبی و مرکز نمونه‌گیری شهید فرجوانی نیز شایسته تقدیر می باشند.

ابول نژادیان با بیان اینکه ۱۰ درصد افراد ۶۰ سال به بالا در استان خوزستان هنوز واکسن نزده اند اظهار داشت: برای تشویق این افراد به تزریق واکسن طرحی به وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر مراجعه اتوبوس آمبولانس و نیروهای عملیاتی به درب خانه این افراد  ارایه شد که مورد استقبال وزیر بهداشت قرار گرفت. این طرح ابتدا از اهواز شروع می شود و سپس به سرعت در دیگر شهرهای استان اجرا می شود.

اکنون ۲۰ شهرستان قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2287

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.