تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
39

واکنش استاندار خوزستان به فساد مالی در شرکت آب و فاضلاب / امیدوارم انحراف ۱۵ هزار میلیاردی اعتبارات اشتباه باشد

  • کد خبر : 916
  • 13 مرداد 1400 - 10:37
واکنش استاندار خوزستان به فساد مالی در شرکت آب و فاضلاب / امیدوارم انحراف ۱۵ هزار میلیاردی اعتبارات اشتباه باشد
امید جنوب - استاندار خوزستان به ادعای دیوان محاسبات مبنی بر انحراف در ۱۵ هزار میلیارد ریال از اعتبارات شرکت آب و فاضلاب خوزستان اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه این ادعا باید در دادسرا و سازمان بازرسی بررسی شود اما امیدواریم که چنین مساله‌ای اشتباه باشد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از پروژه تامین آب تاسیسات آبرسانی امام علی (ع) در جنوب هویزه از خط انتقال غدیر بهره‌برداری شد. بهره‌برداری از این پروژه باعث پایداری آب شرب ۴۰ روستای منطقه هویزه شده است.

وی افزود: پیش از برگزاری آیین افتتاح این پروژه توصیه شد که به‌دلیل تجمع آبداران، حضور در این مراسم مصلحت نیست اما در هر صورت تصمیم داشتم که در بین این نیروهای پرتلاش حاضر شوم.

این مقام مسئول با بیان اینکه آبداران استان خوزستان بین ۱۶ تا ۲۱ ماه مطالبه عقب افتاده دارند ادامه داد: آبداران در حاشیه این مراسم، به واسطه عصبانیت و ناراحتی هایی که برای آنها پیش آمده، شعارهایی سر دادند اما این شعارها ساختار شکنانه نبود.

استاندار خوزستان گفت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان دارای منابع متعددی است و درآمدهای مختلفی هم دارد که می‌توانست پیش از این نسبت به پرداخت حقوق آبداران اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل برکناری مدیرعامل سابق شرکت آبفای خوزستان دخالت در منابع درنظر گرفته شده برای پرداخت حقوق آبداران بود بیان کرد:در آن مقطع زمانی مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات آبداران تامین شد اما مدیرعامل وقت تنها ۱۱۵ میلیارد ریال آن را به پرداخت این مطالبات اختصاص داد و همین موضوع باعث شروع پیگیری برای برکناری وی شد.

سلیمانی دشتکی به ادعای دیوان محاسبات مبنی بر انحراف در ۱۵ هزار میلیارد ریال از اعتبارات شرکت آب و فاضلاب خوزستان اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه این ادعا باید در دادسرا و سازمان بازرسی بررسی شود؛ امیدواریم که چنین مساله‌ای اشتباه باشد.

وی افزود: اما شرکت آبفا خوزستان باید به این سوال پاسخ دهد چرا از بین منابعی که اختصاص یافته و یا درآمد کسب شده، نتوانسته نسبت به ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبات ابداران اقدام کند.

دشتکی بیان کرد: با پیگیری صورت گرفته، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور ویژه مقابله با تنش آبی برای استان‌های سراسر کشور (متفاوت از اعتبارات اختصاصی ویژه خوزستان) تامین شده است.

وی مطالبه آبداران و ناراحتی آنها از بابت تاخیر در پرداخت حقوق آنها را به حق دانست گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید توجه داشته باشند که نباید برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه‌هایی از جنس اعتراض به خاطر حقوق عقب مانده ایجاد کرد و باید برای پیگیری منابع مالی برای هزینه در استان تلاش کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.