تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
4
فرمانده ستاد مدیریت کرونا خوزستان:

واکسیناسیون در مهار کرونا بسیار مهم بود

  • کد خبر : 10040
  • 23 فروردین 1401 - 13:16
واکسیناسیون در مهار کرونا بسیار مهم بود
امید جنوب- فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با بیان اینکه انجام واکسیناسیون در مهار این بیماری بسیار مهم بود گفت: واکسن تاخیری‌ها و نیز کسانی که نوبت سوم واکسن آنها فرا رسیده باید هر چه سریع تر واکسن خود را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا، ولی اله حیاتی در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: بازگشایی‌ها به معنای پایان کار کرونا نیست لذا تمام فعالیت‌های اجتماعی و صنفی باید بر اساس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با مدیریت هوشمند انجام شود.

وی افزود: انجام واکسیناسیون جامعه هدف باعث شده تا شرایط کشور نرمال و با چالش روبه رو نشویم و در نهایت بیماری نتوانست غلبه کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: زدن ماسک همچنان از اولویت‌های اجتناب ناپذیر مقابله با کرونا است همچنین بحث فاصله‌گذاری اجتماعی باید رعایت شود بنابراین بازگشایی‌ها به منزله پایان کرونا نبوده بلکه باید همچنان رعایت شیوه نامه‌ها و واکسیناسیون در صدر برنامه‌ها باشد.

وی افزود: مبنای ما در بحث بازگشایی مدارس، مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا است و بر اساس آن عمل می‌کنیم ضمن اینکه طرح کنترل محدودیت هوشمند نیز با قدرت در خوزستان اعمال می‌شود. کار نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در بستر سامانه “ایران من” انجام و با افراد خاطی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

حیاتی، با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی همچنان باید تقویت شود ادامه داد:اکنون کمک رسانی به افراد آسیب دیده از کرونا بیشتر احساس می‌شود که باید در این راستا بسته‌های حمایتی توزیع کنیم بنابراین بحث پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی همچنان باید در دستور کار فرمانداران قرار گیرد.

وی افزود: بازرسی مشترک همچنان باید برقرار باشد و در این زمینه نباید دچار عادی انگاری شویم زیرا به شرایط گذشته بر می‌گردیم لذا بحث بازرسی مشترک و تذکر لازم به صنوف، کسبه و بازاریان با توجه به خریدهای عید فطر پیش رو باید جدی گرفته شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: باید تلاش کنیم که سال تحصیلی را هر چه زودتر به پایان برسانیم تا اجتماع در مدارس کمتر شود؛ همچنین بستر لازم برای برگزاری امتحانات در نظر گرفته شود تا از این شرایط عبور کنیم. برنامه‌ریزی‌ها در اداره کل آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که کلاس‌ها هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

هم اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۱۰ شهرستان آبی کرونایی هستند.  

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.