تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
9

هوای ۶ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم قرار گرفت

  • کد خبر : 6248
  • 22 آذر 1400 - 12:47
هوای ۶ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم قرار گرفت
امید جنوب _ شاخص کیفیت هوای چهار شهر استان خوزستان صبح دوشنبه در وضعیت ناسالم برای تمام گروه های سنی و هوای ۲ شهر نیز ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، بر اساس اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست، شاخص کیفیت هوای امروز استان خوزستان در شهرهای اهواز، دزفول، اندیمشک و شوشتر در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام سنین قرار داشته ضمن اینکه  کیفیت هوای شهرستانهای دشت آزادگان و ماهشهر نیز در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

شاخص کیفیت هوای کلانشهر اهواز با عدد ۱۶۲، دزفول ۱۵۴، اندیمشک ۱۵۲ و شوشتر با ۱۶۰ در وضعیت قرمز و شهرهای دشت آزادگان با عدد ۱۴۵ و ماهشهر با ۱۰۲ در وضعیت نارنجی است.

همچنین کیفیت هوای شهرهای گتوند، شوش، ایذه، حمیدیه، رامهرمز، بهبهان،شادگان، خرمشهر، آبادان، بندر امام و بهبان با ثبت اعدادی زیر ۱۰۰ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.