تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8

هدف‌گذاری تصفیه ۲۰۰هزار تن شکر خام در شرکت توسعه نیشکرخوزستان

  • کد خبر : 4939
  • 14 آبان 1400 - 12:08
هدف‌گذاری تصفیه ۲۰۰هزار تن شکر خام در شرکت توسعه نیشکرخوزستان
امید جنوب - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: امسال تصفیه ۲۰۰هزار تن شکر خام وارداتی در این شرکت هدف گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری ایمد جنوب ، عبدعلی ناصری افزود:فرایند تصفیه شکر خام وارداتی در چهار واحد تابعه حکیم فارابی ، دعبل خزاعی ، دهخدا و امیرکبیر انجام و سپس وارد بازار داخلی خواهد شد.

وی گفت:با احتساب تصفیه شکر خام وارداتی و تولید شکر در واحدهای هفت گانه و کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که به تازگی مدیریت آن به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذارشده کل شکر سفید عرضه شده (داخلی و تصفیه شده وارداتی)به بازار در سال جاری به ۸۳۰هزار تن  خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی در ادامه افزود:این شرکت هم ساله به منظور استفاده از ظرفیت فنی و عملیاتی شرکت و مشارکت در تامین نیازهای اساسی کشور، بخشی از شکر خام وارداتی را براساس تفاهم نامه با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تصفیه می‌کند.

عملیات برداشت نیشکر ازسطح ۶۶هزار هکتار از اراضی نیشکری طرح های هفت گانه تابع این شرکت ۲۷مهرماه ۱۴۰۰ شروع شده و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد. در مجموع با برداشت ۵.۵میلیون تن نیشکر حدود ۶۰۰هزار تن شکر تولید خواهد شد.

عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع شد و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی، حکیم فارابی، امام خمینی، دهخدا، امیرکبیر، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تولید می‌کنند.

واحد کشت و صنعت نیشکری کارون در شمال خوزستان در محدوده شهرستان شوشتر از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان است.

براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴،  حدود ۷۰درصد تولید شکر مورد نیاز کشور در خوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.

نیاز فعلی کشور به شکر سالانه ۲.۲میلیون تن است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4939

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.