تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
4

هتل قو فرصتی برای توسعه گردشگری اهواز است

  • کد خبر : 5162
  • 22 آبان 1400 - 9:09
هتل قو فرصتی برای توسعه گردشگری اهواز است
امید جنوب - عضو شورای شهر اهواز گفت: معماری ساختمان هتل قو بسیار خوب و ارزشمند است، این اثر قدمت صد ساله دارد و باید این قبیل بناهای تاریخی در اهواز به طور دقیق شناسایی و برای حفظ و مرمتشان تلاش شود.

سیدمحمدعلی پورموسوی در گفت‌وگو با خبرنگار امید جنوب ، با اشاره به مرمت هتل قو اهواز و اقدامات انجام شده در حفظ و نگهداری این بنای تاریخی اظهار کرد: این اثر تاریخی در سال‌های گذشته به ثبت ملی رسیده است و اخیراً برای مرمت آن بودجه‌هایی در نظر گرفته شد اما ناچیز بوده و نیاز به هزینه بیشتری است.

وی افزود: فضای محوطه هتل قو مطلوب و دلنشین بوده و فقط ساختمان هتل است که نیاز به مرمت و محکم کاری دارد که با هماهنگی مالک باید انجام شود.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با هماهنگی شهرداری در کمیته نامگذاری مقرر شد خیابان‌هایی که آثار تاریخی دارند نامشان به همان نام اثر تغییر کند تا شناسنامه‌ای برای آن محل باشد و گردشگران را به آن اثر تاریخی هدایت کند؛ بر همین اساس نام خیابانی که هتل قو در آن قرار دارد به نام این هتل تغییر یافت.

وی تصریح کرد: معماری ساختمان هتل قو بسیار خوب و ارزشمند است، این اثر قدمت صد ساله دارد و باید این قبیل بناهای تاریخی در اهواز به طور دقیق شناسایی و برای حفظ و مرمتشان تلاش شود.

پورموسوی تاکید کرد: در حال حاضر خواسته مالک هتل قو این است که با توجه به اینکه این اثر ثبت ملی شده هرچه زودتر اقدامات لازم برای مرمت ساختمان هتل دنبال شود تا گردشگران بیشتری حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: طرحی که اخیراً وزیر میراث فرهنگی برای حفظ و مرمت بناهای تاریخی با استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی مطرح کرده طرح خوبی است و با اجرای آن درآمد زایی، ایجاد شغل و توسعه صنعت گردشگری را شاهد خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: بنا است سایر خیابان‌های اهواز که آثار تاریخی دارند نامشان به اسم آن اثر تغییر کند تا دلیل و آدرسی برای آن اثر تاریخی باشد، اما اگر خیابانی با اثر تاریخی به اسم شهید مزین باشد در کنار نام آن شهید اسم اثر تاریخی هم ثبت می‌شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5162

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.