تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4
استاندار خوزستان در آیین معارفه شهردار اهواز:

نگاه بزرگان نظام به خوزستان یک نگاه راهبردی است

  • کد خبر : 3742
  • 12 مهر 1400 - 11:54
نگاه بزرگان نظام به خوزستان یک نگاه راهبردی است
امید جنوب - صادق خلیلیان در آیین تکریم و معارفه شهردار اهواز اظهار کرد: خوزستان یک استان راهبردی در سطح ملی بوده و نگاه بزرگان نظام به این استان نیز یک نگاه راهبردی است و این نگاه بسیار تاثیرگذار و پشتیبانی کننده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از پرتال اطلاع رسانی شهرداری اهواز صادق خلیلیان در آیین تکریم و معارفه شهردار اهواز اظهار کرد: خوزستان یک استان راهبردی در سطح ملی بوده و نگاه بزرگان نظام به این استان نیز یک نگاه راهبردی است و این نگاه بسیار تاثیرگذار و پشتیبانی کننده است.

وی افزود: بالطبع این وضعیت شهر اهواز به عنوان یک کلانشهر مسئولیت خاص خود را دارد و وظیفه مسئولین را در استان و اهواز سنگین می کند، لذا باید بتوانیم یک استان و شهر در تراز و شان مردم این استان داشته باشیم.

خلیلیان گفت: طبق بیانات امام خمینی(ره) خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، در طول سال‌های دفاع مقدس مردم خوزستان با وجود خسارات سنگینی که داشتند فداکاری کردند و بعد از پیروزی در دفاع مقدس دوران بازسازی شروع شد و مسیرهای زیادی را تا امروز طی کردیم اما آنچه در استان مشاهده می‌کنیم وضعیت مناسبی نیست.

وی با بیان اینکه خوزستان ۴۰ درصد از منابع بودجه کشور برای توسعه ایران را تامین می‌کند، عنوان کرد: باید با یک آسیب شناسی دقیق مسیر طی شده را در ابعاد مختلف بررسی کنیم که خوشبختانه این کار انجام شده و برنامه مسیر آینده استان در ۸ محور تنظیم شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: در ۲ سطح در خوزستان و اهواز باید به طور ویژه کار کنیم که یکی ظرفیت های دورن استان و بکارگیری آنها و دیگری مسائل، مشکلات و موانع است که باید از سر راه برداریم. همچنین نگاه به استان در سطح ملی باید به گونه ای باشد که شان استان حفظ شود و خود ما نیز در نحوه بیان جایگاه استان نسبت به وضع موجود آن را ارتقا دهیم و از ظرفیت دولت جدی و انقلابی و ظرفیت استان به بهترین شکل بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد: باید ظرفیت استانی و ملی را با هم تلفیق کنیم تا مسیر گذشته را به سرعت طی کنیم تا مردم شاد باشند و با فرهنگ اسلامی منطبق باشد.

خلیلیان اضافه کرد: طبیعتاً وظیفه سنگینی بر دوش شهردار اهواز است، لذا باید با یک برنامه ریزی دقیق مشکلات را برطرف کنیم و در چهارچوب آن باید ساختارهای موجود را تغییر دهیم چرا که با این ساختارها نمی توان شهر را به آبادانی نزدیک کرد.

وی گفت: علاوه بر موارد ذکر شده باید زمینه رانت‌خواری را از بین ببریم و مسیر سالم را برای عمران شهر اهواز در پیش بگیریم. طبیعتاً علاوه بر منابع ملی باید از ظرفیت های استان منابع مطمئنی برای توسعه شهر شناسایی کنیم.

استاندار خوزستان در پایان بر توزیع امکانات و اقدامات بصورت عادلانه در سطح شهر و استان تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3742

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.