تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5
استقبال بازدیدکنندگان از بزرگترین ظرفیت گردشگری کشاورزی ایران؛

نمایش ظرفیت‌های گردشگری نیشکر در نمایشگاه بین‌المللی تهران

  • کد خبر : 8237
  • 13 بهمن 1400 - 13:18
نمایش ظرفیت‌های گردشگری نیشکر در نمایشگاه بین‌المللی تهران
امید جنوب - این نمایشگاه شنبه (نهم بهمن‌ماه) با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با همراهی هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری از همه استان‌ها فعالیت خود را از سر گرفت.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این نمایشگاه شنبه (نهم بهمن‌ماه) با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با همراهی هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری از همه استان‌ها فعالیت خود را از سر گرفت.

در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، شرکت توسعه نیشکر و صنایع نیز با ارائه دستاوردهای خود در دو حوزه تولیدات و گردشگری، حضوری فعال دارد.

این صنعت با فعالیت‌های خود در سطحی وسیع، سبب افزایش جاذبه‌های گردشگری خوزستان شده و همگام با تولید، گردشگری منطقه را نیز رونق داده‌است.

دستاوردهای صنعت نیشکر به عنوان بزرگترین ظرفیت گردشگری کشاورزی ایران، مورد توجه بازدیدکنندگان و شخصیت‌های فرهنگی سایر کشورها نیز قرار گرفته است. در این نمایشگاه سفیر الجزایر در ایران از فعالیت‌ها و محصولات نیشکر بازدید و با مسئولین این شرکت گفت‌و‌گو کرد.

مزارع نیشکر نیز در حال حاضر از معدود زیستگاه‌های حیات وحش محسوب می‌شود و یکی از مقاصد گرووه‌های گردشگری است. آثار تاریخی شوش، شوشتر، هفت‌تپه و جاذبه‌های گردشگری نظیر تالاب شادگان و تالاب ناصری نیز از جمله جاذبه‌های پیرامونی طرح‌های نیشکر است.

در سال جاری برای اولین بار جشنواره ملی برداشت نیشکر به ثبت رسید و این جشنواره آبان ماه امسال در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری و ترویج دستاوردهای نیشکر برگزار شد.

ایجاد اشتغال جدید، افزایش درآمد روستائیان ساکن در پیرامون این واحدها باتوجه به حضور گردشگر، هدایت کمک‌های شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی به سمت ایجاد توسعه پایدار گردشگری و صنایع دستی در روستاهای اطراف مزارع و نیز برقراری ارتباط بین فعالیت شرکت و رونق اقتصادی جامعه پیرامونی از پیامدهای مهم رونق گردشگری نیشکر در منطقه است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان نیز در همین زمینه گفته است که خوزستان با دریافت مجور گردشگری کشت و صنعت‌های نیشکری صاحب بزرگترین مزارع کشاورزی گردشگری در کشور خواهد شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8237

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.