تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
5

نمایشگاه نقاشی خط “خط نگار مهر” در اهواز برپا شد

  • کد خبر : 3773
  • 13 مهر 1400 - 12:34
نمایشگاه نقاشی خط “خط نگار مهر” در اهواز برپا شد
امید جنوب - نمایشگاه آثار نقاشی خط مرتضی زندی هنرمند خوزستانی با عنوان "خط نگار مهر" در گالری ریم اهواز برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، مرتضی زندی دوشنبه در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه شامل ۱۳ اثر با موضوع اشعاری از حافظ ، سعدی و مولانا است که به صورت نقاشی خط روی بوم نقاشی طراحی شده اند.

وی گفت : این آثار به صورت سیاه مشق ، خطاطی فرمی و محتوایی با ترکیب بندی خاص و متفاوت طراحی شده اند.

زندی با بیان اینکه هنر خوشنویسی را باید از کودکی در کتب درسی آموزش داد  افزود : به متصدیان امر آموزش پیشنهاد می‌شود هنر خوشنویسی از دوران ابتدایی به دانش آموزان آموزش داده شود تا این هنر اصل ایرانی از دوران کودکی در علاقه مندان پرورش داده شود.

این خوشنویس خوزستانی با بیان اینکه در مدارس درس هنر از سوی افرادی داده می شود که دانش و تخصص لازم را ندارند خاطر نشان کرد : هنر در آموزش و پرورش به خوبی دیده نشده است ، در مدارس باید هنر نقاشی و خطاطی که جزو کتاب‌های درسی است به صورت تخصصی از سوی هنرمند خطاط یا نقاش آموزش داده شود .

وی با اشاره به سبک نقاشی خط تصریح کرد : نقاشی خط به معنای ساده آن، ترکیبی از خوشنویسی و نقاشی است و شیوه ای است که مخاطب را با تلفیقی از هنر مدرن و سنتی در دنیای امروز آشنا می‌کند.

زندی در ادامه با اشاره به مقاومت، ایثار و ایستادگی شهید علی لندی خاطر نشان کرد : این نوجوان ۱۵ ساله از مصادیق ایثار و فداکاری است لذا برای گرامیداشت یاد و خاطره این نوجوان ایذه‌ای ثواب معنوی این نمایشگاه را به روح این قهرمان ملی هدیه می کنم. 

نمایشگاه نقاشی خط مرتضی زندی از امروز دوشنبه تا ۲۱ مهر ماه در گالری ریم برپا است.علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۷.۳۰ تا ۲۱.۳۰  از این آثار در اهواز دیدن کنند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3773

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.